Miejski Rzecznik Konsumentów w Opolu:
Urszula Leśkiewicz
Adres korespondencyjny : 45-015 Opole , Rynek- Ratusz
Siedziba Biura : 45-018 Opole, Plac Wolności 7-8, pokój nr 120
telefon: 077 / 451-19-70
fax : 077 / 454-27-95
e-mail: mrk@um.opole.pl
Zadania oraz uprawnienia:
- Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów
- Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów
- Współdziałanie z właściwym miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi
- Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych
Dyżury rzecznika (udzielanie porad):
poniedziałki
|
godz 14.00-16.00
|
środy
|
godz 14.30-16.30
|
piątki
|
godz 13-00-15.00
|
Uwaga!
Właściwość miejscowa rzecznika :
Realizując zadania powiatu grodzkiego rzecznik obsługuje mieszkańców Miasta Opola.
Konsumenci z innych powiatów winni zgłaszać się po poradę prawną do rzeczników funkcjonujących w Starostwach Powiatowych zgodnie z miejscem zamieszkania bez względu na miejsce zawarcia umowy.
Użyteczne linki:
- Wykaz rzeczników konsumentów w woj. opolskim
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów http://www.uokik.gov.pl
- Rzecznik Ubezpieczonych http://www.rzu.gov.pl
- Rzecznik Praw Pacjenta w Opolu http://www.nfz-opol.pl
- Rzecznik Praw Obywatelskich http://www.brpo.gov.pl
- Rzecznik Odbiorców Paliw i Energii http://www.ure.gov.pl
- Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty http://www.uke.gov.pl
- Arbiter Bankowy http://www.zbp.pl
- Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej http://www.giih.gov.pl
- Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Opolu http://www.opole.wiih.gov.pl