logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Miejski Rzecznik Konsumentów w Opolu:
Urszula Leśkiewicz

Adres korespondencyjny : 45-015 Opole , Rynek- Ratusz

Siedziba Biura : 45-018 Opole, Plac Wolności 7-8, pokój nr 120
telefon: 077 / 451-19-70

fax :      077 / 454-27-95
e-mail: mrk@um.opole.pl

Zadania oraz uprawnienia:

  • Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów
  • Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów
  • Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów
  • Współdziałanie z właściwym miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi
  • Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych

Dyżury rzecznika (udzielanie porad):

poniedziałki

godz 14.00-16.00

środy 

godz 14.30-16.30

piątki

godz 13-00-15.00

Uwaga!

Właściwość miejscowa rzecznika :

Realizując zadania powiatu grodzkiego rzecznik  obsługuje mieszkańców Miasta Opola.

Konsumenci z innych powiatów winni zgłaszać się po poradę prawną do rzeczników funkcjonujących w Starostwach Powiatowych zgodnie z miejscem zamieszkania bez względu na miejsce zawarcia umowy.

Użyteczne linki:

  1. Wykaz rzeczników konsumentów w woj. opolskim
  2. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów http://www.uokik.gov.pl
  3. Rzecznik Ubezpieczonych http://www.rzu.gov.pl
  4. Rzecznik Praw Pacjenta w Opolu http://www.nfz-opol.pl
  5. Rzecznik Praw Obywatelskich http://www.brpo.gov.pl
  6. Rzecznik Odbiorców Paliw i Energii http://www.ure.gov.pl
  7. Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty http://www.uke.gov.pl
  8. Arbiter Bankowy http://www.zbp.pl
  9. Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej http://www.giih.gov.pl
  10. Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Opolu http://www.opole.wiih.gov.pl

 

Osoba, która wytworzyła informację: Grzegorz Mroczek
Osoba, która odpowiada za treść: Urszula Leśkiewicz
Osoba, która wprowadzała dane: Marcin Lontkowski
Data wytworzenia informacji: 2004-10-19 12:44:28
Data udostępnienia informacji: 2004-10-19 12:44:28
Data ostatniej aktualizacji: 2007-09-06 12:17:32

Wersja do wydruku...

corner   corner