logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Załącznik do Zarządzenia
Nr OR.I-0152- 119/2005
Prezydenta Miasta Opola
z dnia 29 grudnia 2005 r.

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIASTA OPOLA

(tekst jednolity)

 

Opole, grudzień 2005 r.

SPIS TREŚCI

  1. Postanowienia wstępne
  2. Postanowienia ogólne
  3. Zadania wspólne wydziałów
  4. Zadania wydziałów
    1. Biuro Rady Miasta (Symbol BRM)
    2. Wydział Organizacyjny (Symbol OR)
    3. Wydział ds. Europejskich i Planowania Rozwoju (Symbol EiPR)
    4. Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu (Symbol KWiA)
    5. Wydział Budżetu (Symbol B)
    6. Wydział Finansowo-Księgowy (Symbol FK)
    7. Biuro Projektu FS (Symbol JRP)
    8. Wydział Gospodarki i Promocji Miasta (Symbol GiPM)
    9. Wydział Inwestycji Miejskich (Symbol IM)
    10. Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa (Symbol UAB)
    11. Biuro Urbanistyczne (Symbol BU)
    12. Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Geodezji i Kartografii (Symbol GNGiK)
    13. Wydział Inżynierii Miejskiej (Symbol Inż.M)
    14. Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa (Symbol OŚR)
    15. Wydział Komunikacji (Symbol KM)
    16. Wydział Spraw Obywatelskich (Symbol SO)
    17. Wydział Oświaty (Symbol OŚ)
    18. Wydział Kultury, Sportu i Turystyki (Symbol KSiT)
    19. Wydział Administracyjno-Gospodarczy (Symbol AG)
    20. Urząd Stanu Cywilnego (Symbol USC)
    21. Wydział Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych (Symbol ZKOL)
    22. Biuro Spraw Międzynarodowych (symbol BSM)
    23. Wydział Lokalowy (Symbol L)
    24. Wydział Polityki Społecznej (Symbol PS)
    25. Wydział Świadczeń Socjalnych (Symbol ŚS)
    26. Referat Informatyki (Symbol I)
    27. Referat Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości (Symbol KFEiS)
    28. Referat Nieruchomości Skarbu Państwa (Symbol NSP)
    29. Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności (symbol ZO)
    30. Asystent Prezydenta (Symbol AP)
    31. Rzecznik Prasowy Prezydenta (Symbol RPP)
    32. Miejski Rzecznik Konsumentów (Symbol MRK)
  5. Zasady podpisywania pism i decyzji
  6. Wykonywanie zadań wynikających z aktów prawnych
  7. Organizacja narad
  8. Planowanie pracy
  9. Załatwianie indywidualnych spraw obywateli
  10. Postanowienia końcowe

I. Postanowienia wstępne

§ 1

Regulamin Organizacyjny zwany dalej Regulaminem określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Miasta Opola.

§ 2

1. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
  1. Mieście - rozumie się przez to gminę OPOLE oraz miasto na prawach powiatu.
  2. Radzie - rozumie się przez to Radę Miasta OPOLA.
  3. Prezydencie - rozumie się przez to Prezydenta Miasta OPOLA.
  4. Urzędzie - rozumie się przez to Urząd Miasta Opola.
  5. Wydziale - rozumie się przez to również wymienioną w Regulaminie samodzielną jednostkę organizacyjną, dla której ustalono inną nazwę.
  6. Naczelniku Wydziału - rozumie się przez to również kierownika samodzielnej jednostki organizacyjnej Urzędu, dla której ustalono inną nazwę.
  7. Bezpośrednim przełożonym - rozumie się przez to naczelnika wydziału i inne wyższe stanowiska kierownicze.
  8. Szkole - rozumie się przez to publiczną szkołę podstawową, gimnazjum lub szkołę ponadgimnazjalną, prowadzone przez miasto Opole.

2. Używane skróty:

1) FS – Fundusz Spójności,
2) JRP – Jednostka Realizująca Projekt,
3) NFOŚiGW – Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
4) WFOŚiGW – Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
5) GUS – Główny Urząd Statystyczny
6) PFRON - Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
7) MENiS – Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu

II. Postanowienia ogólne

§ 3

  1. Prezydent jest organem wykonawczym gminy, sprawuje funkcję organu wykonawczego miasta na prawach powiatu, kieruje bieżącymi sprawami miasta i reprezentuje je na zewnątrz.
  2. Urząd realizuje zadania:
    1. własne gminy i miasta na prawach powiatu,
    2. z zakresu administracji rządowej zlecone ustawami,
    3. powierzone na podstawie porozumień zawartych z jednostkami samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej,
    4. wynikające z ustaw szczególnych.

§ 4

  1. Pracą Urzędu kieruje Prezydent.
  2. Wykonując wyznaczone przez Prezydenta zadania, Zastępcy Prezydenta zapewniają w powierzonym im zakresie kompleksowe rozwiązywanie problemów wynikających z zadań miasta i kontrolują działalność wydziałów oraz miejskich jednostek organizacyjnych realizujących te zadania.
  3. Sekretarz Miasta zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu oraz prowadzi inne powierzone sprawy miasta w zakresie ustalonym przez Prezydenta.
  4. Skarbnik Miasta organizuje i nadzoruje opracowanie projektu budżetu i zapewnia prawidłową jego realizację. Czuwa nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej.
  5. Prezydent realizuje swoje zadania również za pośrednictwem pełnomocników: ds. Ochrony Informacji Niejawnych, ds. Realizacji Projektu FS i ds. Systemu Zarządzania Jakością.
  6. Podział nadzoru nad wydziałami Urzędu, Prezydent określa w drodze zarządzenia.

§ 5

Do zadań Prezydenta jako kierownika Urzędu należy:

  1. zapewnienie realizacji zadań Urzędu określonych Regulaminem Organizacyjnym,

  2. dokonywanie podziału zadań, kompetencji i odpowiedzialności między swych Zastępców, Sekretarza i Skarbnika Miasta, koordynowanie ich działalności i przy ich pomocy nadzorowanie i kierowanie pracą naczelników wydziałów,

  3. realizacja zadań polityki kadrowej, dbanie o należyty dobór pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji,

  4. zapewnienie wykonania zadań wynikających z aktów prawnych,

  5. zapewnienie skutecznej kontroli realizacji ustalonych zadań i przestrzegania przepisów prawa,

  6. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między naczelnikami wydziałów,

  7. wydawanie przepisów prawnych kierownictwa wewnętrznego (regulaminy, instrukcje, wytyczne, zarządzenia wewnętrzne),

  8. organizacja i zapewnienie funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta.

§ 6

  1. Do zadań Sekretarza Miasta w szczególności należy:


  1. zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu,

  2. nadzorowanie organizacji pracy Urzędu,

  3. zapewnienie we współdziałaniu z Biurem Rady Miasta, przygotowania materiałów wnoszonych pod obrady Rady,

  4. zapewnienie merytorycznej i administracyjnej obsługi Prezydenta,

  5. zapewnienie prawidłowej realizacji uchwał Rady i zarządzeń Prezydenta,

  6. nadzorowanie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym skarg i wniosków,

  7. przyjmowanie ustnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy,

  8. koordynowanie prac związanych z wyborami,

  9. wykonywanie innych czynności powierzonych przez Prezydenta.


1a. Sekretarz Miasta pełni funkcję Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością.


2. Do zadań Skarbnika Miasta w szczególności należy:


  1. przygotowanie materiałów do projektu budżetu,

  2. prowadzenie gospodarki finansowej miasta polegającej zwłaszcza na wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi i zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez miasto,

  3. analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dy­spozycji miasta,

  4. dokonywanie kontroli wewnętrznych i zewnętrznych w zakresie kontroli finansowej, ustalanie obiegu dokumentów finansowych,

  5. prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający ochronę mienia będącego w posiadaniu miasta oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie,

  6. udzielanie kontrasygnaty oraz informowanie Rady o odmowie złożenia kontrasygnaty,

  7. ścisła współpraca z Pełnomocnikiem ds. Realizacji Projektu FS w zakresie spraw finansowo-księgowych związanych z realizacją Projektu pn.

Nazwa dokumentu: Regulamin Organizacyjny Urzędu
Podmiot udostępniający: Wydział Organizacyjny
Osoba, która wprowadzała dane: Grzegorz Marcjasz
Data wytworzenia informacji: 2003-06-19 09:36:44
Data udostępnienia informacji: 2003-06-19 09:36:44
Data ostatniej aktualizacji: 2006-01-03 10:04:35

Wersja do wydruku...

corner   corner