logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

Załącznik do Zarządzenia

Nr OR.I-0152- 21/2004

Prezydenta Miasta Opola

z dnia 2 czerwca 2004 r.



REGULAMIN ORGANIZACYJNY

URZĘDU MIASTA OPOLA


(tekst jednolity)

uwzględniający zmiany wprowadzone zarządzeniami Prezydenta Miasta Opola:

  1. Nr OR.II-0152-22/2003 z dnia 10 września 2003 r. w sprawie zmiany w regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Opola,

  2. Nr OR.II-0152-38/2003 z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola,

  3. Nr OR.I-0152-10/2004 z dnia 27 lutego 2004 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola,

  4. Nr OR.I-0152-20/2004 z dnia 2 czerwca 2004 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.


 

Opole, czerwiec 2004 r.

 

SPIS TREŚCI

I. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

II. POSTANOWIENIA OGÓLNE

III. ZADANIA WSPÓLNE WYDZIAŁÓW

IV. ZADANIA WYDZIAŁÓW:

  1. Biuro Rady Miasta

  2. Organizacyjny

  3. ds. Europejskich i Planowania Rozwoju

  4. Kontroli Wewnętrznej i Audytu

  5. Budżetu

  6. Finansowo–Księgowy

  7. Biuro Projektu ISPA

  8. Gospodarki i Promocji Miasta

  9. Inwestycji Miejskich

  10. Urbanistyki, Architektury i Budownictwa

  11. Biuro Urbanistyczne

  12. Gospodarki Nieruchomościami, Geodezji i Kartografii

  13. Inżynierii Miejskiej

  14. Ochrony Środowiska i Rolnictwa

  15. Komunikacji

  16. Spraw Obywatelskich

  17. Oświaty

  18. Kultury, Sportu i Turystyki

  19. Administracyjno-Gospodarczy

  20. Urząd Stanu Cywilnego

  21. Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych

  22. Biuro Spraw Międzynarodowych

  23. Lokalowy

  24. Polityki Społecznej

  25. Referat Informatyki

  26. Referat Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości

  27. Referat Nieruchomości Skarbu Państwa

  28. Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

  29. Asystent Prezydenta

  30. Rzecznik Prasowy Prezydenta

  31. Miejski Rzecznik Konsumentów


V. ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI

VI. WYKONYWANIE ZADAŃ WYNIKAJĄCYCH Z AKTÓW PRAWNYCH

VII. ORGANIZACJA NARAD

VIII. PLANOWANIE PRACY

IX. ZAŁATWIANIE INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI

X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

 

I. Postanowienia wstępne



§ 1


Regulamin Organizacyjny zwany dalej Regulaminem określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Miasta Opola.


§ 2


Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

  1. Mieście - rozumie się przez to gminę OPOLE oraz miasto na prawach powiatu.

  2. Radzie - rozumie się przez to Radę Miasta OPOLA.

  3. Prezydencie - rozumie się przez to Prezydenta Miasta OPOLA.

  4. Urzędzie - rozumie się przez to Urząd Miasta Opola.

  5. Wydziale - rozumie się przez to również wymienioną w Regulaminie samodzielną jednostkę organizacyjną, dla której ustalono inną nazwę.

  6. Naczelniku Wydziału - rozumie się przez to również kierownika samodzielnej jednostki organizacyjnej Urzędu, dla której ustalono inną nazwę.

  7. Bezpośrednim przełożonym - rozumie się przez to naczelnika wydziału i inne wyższe stanowiska kierownicze.

  8. Szkole - rozumie się przez to publiczną szkołę podstawową, gimnazjum lub szkołę ponadgimnazjalną, prowadzone przez miasto Opole.



II. Postanowienia ogólne


§ 3


  1. Prezydent jest organem wykonawczym gminy, sprawuje funkcję organu wykonawczego miasta na prawach powiatu, kieruje bieżącymi sprawami miasta i reprezentuje je na zewnątrz.


2. Urząd realizuje zadania:

  1. własne gminy i miasta na prawach powiatu,

  2. z zakresu administracji rządowej zlecone ustawami,

  3. powierzone na podstawie porozumień zawartych z jednostkami samorządu terytorialnego
    i organami administracji rządowej,

  4. wynikające z ustaw szczególnych.


§ 4


  1. Pracą Urzędu kieruje Prezydent.


  1. Wykonując wyznaczone przez Prezydenta zadania, Zastępcy Prezydenta zapewniają w powierzonym im zakresie kom­pleksowe rozwiązywanie problemów wynikających z zadań miasta i kontrolują działalność wydziałów oraz miejskich jednostek organizacyjnych realizujących te zadania.


  1. Sekretarz Miasta zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu oraz prowadzi inne powierzone sprawy miasta w zakresie ustalonym przez Prezydenta.


  1. Skarbnik Miasta organizuje i nadzoruje opracowanie projektu budżetu i zapewnia prawidłową jego realizację. Czuwa nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej.


  1. Prezydent realizuje swoje zadania również za pośrednictwem pełnomocników: ds. Ochrony Informacji Niejawnych i ds. Realizacji Projektu ISPA (MAO).


  1. Podział nadzoru nad wydziałami Urzędu, Prezydent określa w drodze zarządzenia.


§ 5


Do zadań Prezydenta jako kierownika Urzędu należy:


  1. zapewnienie realizacji zadań Urzędu określonych Regulaminem Organizacyjnym,

  2. dokonywanie podziału zadań, kompetencji i odpo­wiedzialności między swych Zastępców, Sekretarza i Skarbnika Miasta, koordynowanie ich działalności i przy ich pomocy nadzorowanie i kiero­wanie pracą naczelników wydziałów,

  3. realizacja zadań polityki kadrowej, dbanie o należyty dobór pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji,

  4. zapewnienie wykonania zadań wynikających z aktów prawnych,

  5. zapewnienie skutecznej kontroli realizacji ustalonych zadań i przestrzegania przepisów prawa,

  6. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między naczelnikami wydziałów,

  7. wydawanie przepisów prawnych kierownictwa wew­nętrznego (regulaminy, instrukcje, wytyczne, zarządzenia wewnętrzne),

  8. organizacja i zapewnienie funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta.


§ 6


  1. Do zadań Sekretarza Miasta w szczególności należy:


  1. zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu,

  2. nadzorowanie organizacji pracy Urzędu,

  3. zapewnienie we współdziałaniu z Biurem Rady Miasta, przygotowania materiałów wnoszonych
    pod obrady Rady,

  4. zapewnienie merytorycznej i administracyjnej obsługi Prezydenta,

  5. zapewnienie prawidłowej realizacji uchwał Rady i zarządzeń Prezydenta,

  6. nadzorowanie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym skarg i wniosków,

  7. przyjmowanie ustnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy,

  8. koordynowanie prac związanych z wyborami,

  9. wykonywanie innych czynności powierzonych przez Prezydenta.


2. Do zadań Skarbnika Miasta w szczególności należy:


  1. przygotowanie materiałów do projektu budżetu,

  2. prowadzenie gospodarki finansowej miasta polegającej zwłaszcza na wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi i zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez miasto,

  3. analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych
    i innych będących w dy­spozycji miasta,

  4. dokonywanie kontroli wewnętrznych i zewnętrznych w zakresie kontroli finansowej, ustalanie obiegu dokumentów finansowych,

  5. prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający ochronę mienia będącego w posiadaniu miasta oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie,

  6. udzielanie kontrasygnaty oraz informowanie Rady o odmowie złożenia kontrasygnaty,

  7. ścisła współpraca z Pełnomocnikiem ds. Realizacji Projektu ISPA (MAO) w zakresie spraw finansowo-księgowych związanych z realizacją Projektu pn.

Nazwa dokumentu: Regulamin Organizacyjny Urzędu
Podmiot udostępniający: Wydział organizacyjny
Osoba, która wprowadzała dane: Grzegorz Marcjasz
Data wytworzenia informacji: 2003-06-19 09:36:44
Data udostępnienia informacji: 2003-06-19 09:36:44
Data ostatniej aktualizacji: 2004-06-15 13:09:15

Wersja do wydruku...

corner   corner