URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych
.................................................................................................................................
(nazwa stanowiska pracy)
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy - co najmniej roczny
w administracji samorządowej
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
d)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
e)znajomość ustawy o ewidencji ludności oraz aktów wykonawczych do ustawy
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
f)znajomość ustawy o dowodach osobistych oraz aktów wykonawczych do ustawy
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
g)znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
h) bardzo dobra umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
i) pracowitość, sumienność, dokładność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, samodzielność, inicjatywność, dyspozycyjność, zaangażowanie, umiejętność organizowania pracy na stanowisku
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Poznanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
- Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
- Przygotowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami; kancelaryjną i archiwalną
- Stałe podnoszenie kwalifikacji realizowane poprzez aktywny udział w szkoleniach
- Prowadzenie rejestru zamieszkania cudzoziemców, a po jego likwidacji aktualizacja danych cudzoziemców, którym nadano numer pesel
- Rejestrowanie zgłoszeń zameldowań obywateli polskich i cudzoziemców na pobyt stały i czasowy oraz wymeldowani z tego pobytu w Systemie Rejestrów Państwowych
- Rejestracja wniosków o wydanie dowodu osobistego, złożonych w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego
- Przygotowanie projektów decyzji w sprawach dowodów osobistych/wynikających z ustawy o dowodach osobistych
- Współdziałanie z organami gmin i urzędów stanu cywilnego w zakresie niezgodności danych w rejestrze PESEL, jak również korekta rozbieżności między rejestrem PESEL a rejestrem mieszkańców, przy subskrypcji danych ze Źródła
- Wydawanie zaświadczeń w sprawach meldunkowych w ramach udzielonych upoważnień
- Realizowanie zadań w zakresie:
- wynikającym z przepisów ustaw o ewidencji ludności i o dowodach osobistych,
- aktualizowania, uzupełnienia, porządkowania i archiwizowania ewidencji ludności i dowodów osobistych (koperty dowodowe, rejestry itp.)
- Wynikającym z takich akcji jak: wybory, sporządzanie różnego rodzaju raportów i ich aktualizacja itp.
- Załatwianie i podpisywanie korespondencji o charakterze techniczno-przygotowawczym w zakresie spraw ewidencyjno – dowodowych, prowadzonych na swoim stanowisku pracy.
- Prowadzenie dokumentacji związanej z wydawaniem, wymianą, zwrotem, utratą i unieważnieniem dowodów osobistych.
- Załatwianie wniosków dotyczących udostępniania dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (w tym oryginałów wniosków o wydanie dowodu osobistego dla organów ścigania)
- Prowadzenie archiwum kopert dowodowych , w szczególności prowadzenie kopert dowodowych w archiwum, zgodnie z chronologicznym porządkiem, seriami i numerami.
- Współpraca z innymi Wydziałami i komórkami równorzędnymi w realizacji bieżących zadań Urzędu.
- Samokontrola w zakresie realizacji zadań na swoim stanowisku pracy.
- Wykonywanie wszelkich innych prac zleconych przez Kierownika Referatu Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych i Naczelnika Wydziału
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola przy ul. Plac Wolności 7-8 (parter), w pełnym wymiarze czasu pracy, z przewagą wysiłku umysłowego, wymagająca obsługi komputera powyżej 4 godzin dziennie i innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu wrześniu 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 1,77 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2016r. poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 902, ze zm.)” i podpisem;
c. list motywacyjny;
d. kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
e. dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych w Referacie Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych w terminie do dnia 16 października 2017 r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
W związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r., poz. 922) informuję, że administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach aplikacyjnych jest Gmina Miasta Opola – Prezydent Miasta Opola - z siedzibą w Opolu 45-015, Rynek-Ratusz. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę. Dane osobowe nie będą udostępnianie innym podmiotom. Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.