URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ewidencji księgowej organu i rozliczania jednostek organizacyjnych miasta Opola (2).
(nazwa stanowiska pracy)
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe ekonomiczne
|
Kserokopia dyplomu lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy: nie wymagany
|
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnienie wymagania
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnienie wymagania
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnienie wymagania
|
d)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnienie wymagania
|
e) znajomość przepisów ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o dochodach jednostki samorządu terytorialnego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnienie wymagania
|
f) znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnienie wymagania
|
g) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel)
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnienie wymagania
|
h) dyspozycyjność, zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, staranność, operatywność, samodzielność, odpowiedzialność, zdyscyplinowanie, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnienie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności: ustawy o dochodach jednostki samorządu terytorialnego, ustawy
o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych.
- Przestrzeganie regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, znajomość i przestrzeganie Statutu Miasta Opola, znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Kodeksu Etyki obowiązującego w Urzędzie Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Prowadzenie ewidencji analitycznej środków przekazywanych do samorządowych jednostek budżetowych miasta Opola.
- Dokonywanie wnikliwej analizy wysokości przekazanych środków budżetowych, dotacji oraz subwencji z okresowymi sprawozdaniami składanymi przez jednostki budżetowe i jednostki oświatowe.
- Przyjmowanie sprawozdań Rb 28S od jednostek budżetowych miasta Opola.
- Uzgadnianie wysokości przekazywanych środków, subwencji i dotacji z osobami odpowiedzialnymi w Urzędzie Miasta za przekazanie ich do samorządowych jednostek budżetowych.
- Terminowe przekazywanie niewykorzystanych dotacji od samorządowych jednostek budżetowych do Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
- Terminowe zaksięgowanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych w zakresie wydatkowanych środków budżetowych, subwencji i dotacji.
- Przygotowanie i przekazanie dokumentów dotyczących wydatkowanych środków, dotacji
i subwencji samorządowych jednostek budżetowych do kontroli prowadzonej przez instytucje zewnętrzne, organy kontroli wewnętrznej i w razie potrzeby udzielanie wyjaśnień kontrolującym.
- Prowadzenie ewidencji sum do wyjaśnienia i bieżące ich rozliczanie.
- Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów „SOD” poprzez przyjmowanie korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej, sporządzanie dokumentów oraz zakładanie spraw zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt (JRWA).
- Ścisła współpraca ze służbami finansowymi oraz pozostałymi wydziałami Urzędu Miasta.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika i/lub wynikających z przepisów prawa.
- Monitorowanie zmian prawa finansowego, a w szczególności rozporządzeń i ustaw wymienionych w pkt. 1 niniejszego zakresu zadań.
- Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Rynek-Ratusz, drugie piętro, w pełnym wymiarze czasu pracy, poniedziałek - środa w godz. 7.30 – 15.30, czwartek w godz. 7.30 – 17.00, piątek 7.30 – 14.00. Praca z przewagą wysiłku umysłowego, lekka, siedząca z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu kwietniu 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,11 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 902)”i podpisem;
c) list motywacyjny;
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
e) dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji księgowej organu i rozliczania jednostek organizacyjnych miasta Opola (2) w terminie do dnia 5 czerwca 2017 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
W związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 922) informuję, że administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach aplikacyjnych jest Gmina Miasta Opola – Prezydent Miasta Opola - z siedzibą w Opolu 45-015, Rynek-Ratusz. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę. Dane osobowe nie będą udostępnianie innym podmiotom. Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
* W przypadku osób niepełnosprawnych