logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


                                                             URZĄD MIASTA OPOLA

OGŁASZA NABÓR NA  WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

ds. ochrony zasobów naturalnych

1.

Wymagania niezbędne

 

Wymagane dokumenty

a) obywatelstwo polskie

Oświadczenie

b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych

Oświadczenie

c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe

Oświadczenie

d) nieposzlakowana opinia

Oświadczenie

e) wykształcenie wyższe o kierunku: ochrona środowiska, inżynieria środowiska, architektura krajobrazu, leśnictwo, biologia lub pokrewne

Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów(w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)

2.

Wymagania dodatkowe

 

Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań

a) znajomość ustawy
o samorządzie gminnym

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

c)  znajomość Statutu Miasta Opola

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

d) znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

e) studia podyplomowe, kursy i szkolenia specjalistyczne
z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody, leśnictwa.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

f) wskazane doświadczenie zawodowe w dziedzinie ochrony środowiska na stanowiskach związanych z zagadnieniami ochrony przyrody i leśnictwa oraz wskazane doświadczenie zawodowe w administracji publicznej.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

f) znajomość regulacji prawnych
z zakresu ochrony środowiska, (ustawy o ochronie przyrody, ustawy o lasach, ustawy prawo łowieckie, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko), a także umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania; wskazana znajomość przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym i przepisów prawa budowlanego, ustawy Prawo zamówień publicznych,

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

 

g) dobra znajomość zagadnień z zakresu dendrologii, topografii miasta Opola, w tym uwarunkowań środowiskowych oraz polityki ochrony środowiska Miasta Opola

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

h) umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

i) dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows)

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

j) obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dobra organizacja pracy, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów, samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole, dyspozycyjność.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

3.       Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Prowadzenie postępowań oraz opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie:
  • zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów bez naliczania opłat,
  • zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów z naliczaniem opłat,
  • odraczania terminów uiszczania opłat za usuwanie drzew lub krzewów,
  • rozkładania na raty lub przesuwania terminów płatności opłat za usunięcie drzew lub krzewów,
  • wymierzania administracyjnych kar pieniężnych za usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganych zezwoleń, bez zgody posiadacza nieruchomości, zniszczenie drzew lub krzewów, uszkodzenie drzew spowodowane wykonywaniem prac w obrębie ich korony,
  • rozkładania na raty wymierzonych kar pieniężnych,
  • odraczania terminów płatności wymierzonych kar oraz ich umarzania,
  • wyrażania, w imieniu Prezydenta Miasta, wykonującego uprawnienia właściciela nieruchomości gminnych, zgody na usunięcie drzew i krzewów dla posiadaczy zależnych nieruchomości gminnych,
  • innych zadań określonych w ustawie o ochronie przyrody, w kompetencjach tut. Organu.
  1. Uczestnictwo w wizjach lokalnych w ramach działania Komisji ds. Ochrony Zieleni.
  2. Prowadzenie postępowań i opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągów lub eksploatację urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy śnieżne, na podstawie ustawy
    o transporcie kolejowym.
  3. Prowadzenie postępowań i opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów usuwanych z obszarów położonych między linia brzegu a wałem przeciwpowodziowym lub naturalnym wysokim brzegiem, w który wbudowano trasę wału przeciwpowodziowego, z wałów przeciwpowodziowych i terenów w odległości mniejszej niż 3m od stopy wału.
  4. Nadzór nad realizacją (w tym przygotowywanie projektu) porozumienia z Nadleśnictwem Opole, dotyczącego powierzenia prowadzenia zadań z zakresu nadzoru nad lasami nie stanowiącymi własności Skarbu Państwa.
  5. Przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie wykonania zabiegów zwalczających
    i ochronnych w lasach zagrożonych, niestanowiących własności Skarbu Państwa, w razie wystąpienia organizmów szkodliwych w stopniu zagrażającym trwałości lasów.
  6. Przygotowanie projektów decyzji związanych ze zmianą lasu na użytek rolny,
    w odniesieniu do lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa.
  7. Przygotowywanie projektów decyzji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów niestanowiących własności Skarbu Państwa i  uznania las za ochronny lub pozbawienia go tego charakteru.
  8. Nadzór na zagospodarowaniem drewna pozyskanego z wycinki drzew w lasach komunalnych.
  9. Zlecanie wykonania uproszczonych planów urządzania lasów komunalnych i  należących do osób fizycznych i rozpatrywanie zastrzeżeń wnoszonych w stosunku do tych planów po ich wykonaniu.
  10. Przygotowywanie projektów decyzji dotyczących pozyskiwania drewna niezgodnie
    z planem urządzenia lasu.
  11. Dokonywanie oceny udatności upraw w 4 lub 5 roku od  zalesienia  gruntów rolnych
    (w przypadku przekwalifikowania zalesionych gruntów na grunty leśne).
  12. Prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem danych do Centrum Dialogu Obywatelskiego
    w zakresie ekologii, ochrony zwierząt i ochrony dziedzictwa przyrodniczego.
  13. Prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad łowiectwem, w tym przygotowywanie projektów zezwoleń i decyzji związanych z gospodarką łowiecką oraz przygotowywanie projektów zezwoleń na posiadanie, hodowanie lub utrzymywanie  chartów rasowych i ich mieszańców.
  14. Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem rocznych planów łowieckich i współpraca
    z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich i  nadleśniczymi Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.
  15. Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem wydzierżawiania obwodów łowieckich, wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych oraz przyjmowanie zawiadomień o dostrzeżonych objawach chorób zwierząt żyjących wolno.
  16. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zgody na odstąpienie od zakazu chwytania i przetrzymywania zwierzyny i wydawanie decyzji o odłowie lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny.
  17. Proponowanie zadań do zapisania w programach ochrony środowiska, opiniowanie projektów programów, w tym opracowywanych przez inne organy oraz przygotowywanie danych do sprawozdań z wykonania ww. programów w zakresie prowadzonych zadań.
  18. Prowadzenie spraw administracyjno - organizacyjnych Wydziału (w tym w zakresie inwentaryzacji i stanu majątku Wydziału, prowadzenie ewidencji środków trwałych w systemie KSAT, fakturowania sprzedaży drewna w systemie KSAT, itp.).
  19. Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta  oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ochrony przyrody i zieleni.
  20. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów
    i udzielanie im wyjaśnień.
  21. Rozpatrywanie interwencji posłów, senatorów oraz interwencji, wniosków i pytań radnych, opinii
    i wniosków komisji Rady, postulatów ludności -  przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
  22. Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie ze stosownym zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola, z zakresu prowadzonych zadań.
  23. Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
  24. Prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach i udostępnianie informacji
    o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Wydziału (z zakresu ochrony przyrody,  łowiectwa i leśnictwa).
  25. Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi, dotyczących udzielania informacji publicznej w zakresie realizowanych zadań, projektów decyzji o odmowie udzielenia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania o udzielenie informacji publicznej.
  26. Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zgodnie ze stosownym zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola, z zakresu prowadzonych zadań.
  27. Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami
  28. Przestrzeganie Regulaminu Pracy oraz Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
  29. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
  30. Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
  31. Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady Miasta
    i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.

4. Warunki pracy na stanowisku:

Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, praca w godz. 730 – 1530, 730-1700 i 730-1400, praca
w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt z klientami, codzienny kontakt telefoniczny, praca wymagająca dobrej ostrości wzroku.  

5. W miesiącu styczniu wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów
      o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł
      2,20%.

6.        Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:

a)  dokumenty wymienione powyżej;

b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1182) oraz ustawą
 z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202”
i podpisem;

  1. list motywacyjny;
  1. kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola.

Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro
z dopiskiem: Dotyczy naboru stanowisko ds. ochrony zasobów naturalnych w terminie do dnia
15 lutego 2016 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.        

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.

Nazwa dokumentu: Wydział Ochrony Środowiska i Rojnictwa
Skrócony opis: stanowisko ds.zasobów naturalnych
Osoba, która wytworzyła informację: Małgorzata Rabiega
Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Rabiega
Osoba, która wprowadzała dane: Bogumiła Halkiewicz
Data wytworzenia informacji: 2016-02-03 10:06:14
Data udostępnienia informacji: 2016-02-03 10:06:14
Data ostatniej aktualizacji: 2016-02-03 10:30:02

Wersja do wydruku...

corner   corner