logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


                                                               URZĄD MIASTA OPOLA

               OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

                  ds. wydawania uprawnień do kierowania pojazdami (2)

    w Referacie Komunikacji w Wydziale Komunikacji i Transportu Zbiorowego

1.

Wymagania niezbędne

Wymagane dokumenty

a) obywatelstwo polskie

Oświadczenie

b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych

Oświadczenie

c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe

Oświadczenie

d) nieposzlakowana opinia

Oświadczenie

e) wykształcenie wyższe magisterskie

Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)

f) staż pracy - doświadczenie w pracy w wydziale komunikacji na stanowisku związanym z wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami lub 2 lata stażu pracy w administracji publicznej na stanowisku urzędniczym

 

Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c) 

lub

w przypadku wykonywania zadań na podobnym stanowisku na podstawie innych umów niż w ramach stosunku pracy – kserokopie dokumentów potwierdzających staż i doświadczenie oraz opis wykonywanych obowiązków

2.

Wymagania dodatkowe

Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań

a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym

Zapis w liście motywacyjnym lub w CV

b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego

Zapis w liście motywacyjnym lub w CV

c)  znajomość Statutu Miasta Opola

Zapis w liście motywacyjnym lub w CV

d)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola

Zapis w liście motywacyjnym lub w CV

e) bardzo dobra znajomość ustawy o kierujących pojazdami (t.j. Dz. U. z 2015r., poz. 155 z późn. zm.)

Zapis w liście motywacyjnym lub w CV

f) bardzo dobra znajomość  rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 31 lipca 2012r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2012, poz. 1005 z późn. zm.)

Zapis w liście motywacyjnym lub w CV

g) znajomość ustawy Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 1137 z późn. zm.) – w szczególności Dział IV rozdział 1 i 2, Dział V  rozdział 3

Zapis w liście motywacyjnym lub w CV

h) dobra znajomość zagadnień wynikających z ww. ustaw oraz aktów wykonawczych

Zapis w liście motywacyjnym lub w CV

i) dobra znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego i procedur administracyjnych

Zapis w liście motywacyjnym lub w CV

j) dobra znajomość obsługi komputera i podstawowych aplikacji (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny), umiejętność sprawnego korzystania z zasobów Internetu

Zapis w liście motywacyjnym lub w CV

k) umiejętność pisemnego formułowania wniosków, pism służbowych, uwag

Zapis w liście motywacyjnym lub w CV

l) systematyczność, dokładność, samodzielność, sumienność, terminowość, dobra organizacja pracy, uczciwość, rzetelność, bezkonfliktowość, umiejętność komunikacji interpersonalnej, odpowiedzialność, odporność na stres, umiejętność stosowania posiadanej wiedzy w praktyce

Zapis w liście motywacyjnym lub w CV

3.       Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Przyjmowanie i realizacja wniosków o wydanie uprawnień do kierowania pojazdami, w tym:
  1. generowanie profilu kandydata na kierowcę,
  2. obsługa profilu kandydata na kierowcę w zakresie udostępniania, przyjmowania i blokowania profilu kandydata na kierowcę, w szczególności dla osób podlegających sprawdzeniu kwalifikacji;
  3. weryfikacja zgodności danych ujętych we wniosku z dokumentacją zawartą w aktach ewidencyjnych;
  4. wydawanie praw jazdy i ich wtórników;
  5. wymiana praw jazdy;
  6. wymiana kart motorowerowych.
  1. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących wydawania uprawnień do kierowania pojazdami, wymiany praw jazdy, wydawania wtórników dokumentów.
  2. Zatrzymywanie i zwracanie praw jazdy, w szczególności wydawanie decyzji administracyjnych w postępowaniu:
    1. o zatrzymanie prawa jazdy z powodu nieprzedstawienia w wymaganym terminie orzeczenia o istnieniu lub braku przeciwwskazań zdrowotnych lub psychologicznych do kierowania pojazdem;
    2. o zatrzymanie prawa jazdy w przypadku przekroczenia liczby 24 punktów za naruszenia przepisów ruchu drogowego.
  3. Cofanie i przywracanie uprawnień do kierowanie pojazdem, w szczególności wydawanie decyzji administracyjnych w postępowaniu:
    1. o cofnięcie uprawnienia do kierowania pojazdem w przypadku stwierdzenia na podstawie orzeczenia lekarskiego lub psychologicznego istnienia przeciwwskazań zdrowotnych lub psychologicznych do kierowania pojazdem;
    2. o cofnięcie uprawnienia do kierowania pojazdem w przypadku stwierdzenia utraty kwalifikacji, na podstawie egzaminu państwowego przeprowadzanego w trybie określonym w ustawie o kierujących pojazdami;
    3. o cofnięcie uprawnienia do kierowania pojazdem w przypadku niezgłoszenia się we wskazanym terminie na egzamin państwowy, który miał być przeprowadzony w trybie określonym w ustawie o kierujących pojazdami;
    4. o cofnięcie uprawnienia do kierowania pojazdem w przypadku niepoddania się sprawdzeniu kwalifikacji w trybie określonym w Prawie o ruchu drogowym;
    5. o cofnięcie uprawnienia do kierowania pojazdem w przypadku przekroczenia w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy liczby 20 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego;
    6. o cofnięcie uprawnienia do kierowania pojazdem w związku z orzeczonym zakazem prowadzenia pojazdów;
    7. o przywrócenie uprawnienia do kierowania pojazdami w przypadku orzeczenia sądu o wykonywaniu zakazu prowadzenia pojazdów w postaci, o której mowa w art. 182 a Kodeksu karnego wykonawczego;
    8. o cofnięcie uprawnienia do kierowania pojazdami w przypadku kierowania w przedłużonym okresie, o którym mowa w ustawie o kierujących pojazdami.
  4. Kierowanie na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji, w szczególności wydawanie decyzji administracyjnych:
    1. o skierowaniu na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji w formie egzaminu państwowego, jeśli istnieją uzasadnione zastrzeżenia co do kwalifikacji osoby posiadającej uprawnienia do kierowania pojazdem;
    2. o skierowaniu na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji w formie egzaminu państwowego w przypadku przekroczenia w liczby 24 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego.
  5. Kierowanie na badania lekarskie, w szczególności wydawanie decyzji administracyjnych:
    1. o skierowaniu na badanie lekarskie osobie posiadającej uprawnienia do kierowania pojazdem, jeśli kierowała pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu;
    2. o skierowaniu na badanie lekarskie posiadającej uprawnienia do kierowania pojazdem, jeśli istnieją uzasadnione zastrzeżenia co do stanu zdrowia.
  6. Kierowanie na badania psychologiczne w zakresie psychologii transportu, w szczególności wydawanie decyzji administracyjnych:
    1. o skierowaniu na badanie psychologiczne w zakresie psychologii transportu osobie posiadającej uprawnienia do kierowania pojazdem, jeśli kierowała pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu;
    2. o skierowaniu na badanie psychologiczne w zakresie psychologii transportu osobie posiadającej uprawnienia do kierowania pojazdem, jeśli przekroczyła liczbę 24 punktów otrzymanych za naruszenia przepisów ruchu drogowego;
    3. o skierowaniu na badanie psychologiczne w zakresie psychologii transportu osobie posiadającej uprawnienia do kierowania pojazdem, jeśli kierując pojazdem spowodowała wypadek drogowy, w następstwie którego inna osoba poniosła śmierć lub doznała obrażeń, o których mowa w art. 156 § 1 lub art. 157 § 1 Kodeksu karnego.
  7. Prowadzenie postępowania wykonawczego na podstawie Kodeksu karnego wykonawczego
    w związku z otrzymanymi prawomocnymi orzeczeniami sądów.
  8. Wykonywanie postanowień sądów i prokuratora w zakresie zatrzymania praw jazdy.
  9. Zawiadamianie organów Policji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami, o przywróceniu uprawnień do kierowanie pojazdami oraz o poddaniu się sprawdzeniu kwalifikacji.
  10. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących uprawnień do kierowania pojazdami w szczególności wydawania praw jazdy i ich wtórników, wymiany praw jazdy, zatrzymywania praw jazdy i ich zwracania, dokonywania wpisu doi prawa jazdy o ograniczeniu uprawnienia do kierowania, cofania uprawnień do kierowania pojazdem i ich przywracania, wydawania zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym, w szczególności w ramach zastępowania nieobecnych pracowników.
  11. Prowadzenie wysyłki akt kierowcy lub osoby bez uprawnień na żądanie uprawnionego organu; wysyłanie żądań o przesłanie akt ewidencyjnych.
  12. Współpraca z innymi organami polskimi i zagranicznymi w zakresie przekazywania danych o kierowcach i posiadanych przez nich uprawnieniach, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  13. Udzielanie odpowiedzi na wpływającą do Referatu korespondencję, w szczególności udzielanie informacji uprawnionym podmiotom z prowadzonych akt ewidencyjnych i innych posiadanych rejestrów.
  14. Przetwarzanie danych w systemie informatycznym KIEROWCA oraz danych i informacji zgromadzonych w prowadzonych aktach ewidencyjnych.
  15. Obsługa innych aplikacji użytkowych oraz systemu obiegu dokumentów.
  16. Wykorzystywanie systemu informacji prawnej oraz zasobów Internetu w bieżącej pracy.
  17. Wydawanie zaświadczeń w sprawach dotyczących zadań Referatu.
  18. Prowadzenie dokumentacji niezbędnej w zakresie swojej działalności.
  19. Poznawanie i stosowanie przepisów prawa, niezbędnych do prawidłowej realizacji wykonywanych zadań.
  20. Opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań w zakresie swojej działalności i działań Referatu.
  21. Rejestrowanie faktur wpływających do referatu i ich opisywanie.
  22. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcją kancelaryjną i archiwalną.
  23. Uczestniczenie w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego; uzupełnianie i pogłębianie wiedzy poprzez samokształcenie.
  24. Wykonywanie innych zadań według potrzeb lub na zlecenie przełożonych.

4. Warunki pracy na stanowisku:

Praca z przewagą wysiłku umysłowego, w pełnym wymiarze czasu pracy, lekka, przeważnie siedząca, wymagająca pracy na wysokości (korzystania z drabinki), praca samodzielna, wymagająca obsługi komputera, wewnątrz pomieszczenia, w budynku Urzędu Miasta Opola przy Placu
Wolności 7, II piętro, winda. Codzienny kontakt bezpośredni lub telefoniczny z klientami.

5. W miesiącu listopadzie 2015 r. wskaźnik zatrudnienia  osób niepełnosprawnych,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,21 %.

6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:

a)  dokumenty wymienione powyżej;

b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202.)” i podpisem;

a. list motywacyjny;

b. kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;

c. dokument potwierdzający niepełnosprawność. *

Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. wydawania uprawnień do kierowania pojazdami (2) w terminie do dnia 21 grudnia 2015 r. decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.

          Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.

          * W przypadku osób niepełnosprawnych

Nazwa dokumentu: Wydział Komunikacji i Transportu Zbiorowego
Skrócony opis: stanowisko ds.wydawania uprawnień do kierowania pojazdami (2)
Osoba, która wytworzyła informację: Jolanta Początko
Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Zawadzki
Osoba, która wprowadzała dane: Jolanta Początko
Data wytworzenia informacji: 2015-12-09 14:04:17
Data udostępnienia informacji: 2015-12-09 14:04:17
Data ostatniej aktualizacji: 2015-12-09 14:11:02

Wersja do wydruku...

corner   corner