Zespół Szkół Ogólnokształcących
w Opolu
Informacje o jednostce:
- nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Opolu
w skład, którego wchodzą:
- Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr III z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej - Curie
- Publiczne Gimnazjum nr 9 z Oddziałami Dwujęzycznymi
- adres: 45 – 070 Opole, ul. S. Dubois 28
- numer telefonu: /077/ 453 64 06
- fax: /077/ 456 49 95
- dyrektor: mgr Joanna Raźniewska
- wicedyrektor: mgr Krystyna Stecka
- wicedyrektor: dr Marek Białokur
- główny księgowy: mgr Jolanta Kurtyka
- Inne stanowiska kierownicze: kierownik gospodarczy – Arkadiusz Sierżant
- podmiot udostępniający dane: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Opolu
- odpowiedzialny za treść: mgr Joanna Raźniewska
Majątek: 2011
Rzeczowy majątek trwały - 5 172 655,34 zł
· Grunty - działka nr 19/17 o powierzchni 2, 1143 ha – 99 160,67 zł
· Budynek szkoły , budynek mieszkalny, garaż - 2 023 979,14 zł
· Hala namiotowa, boisko szkolne, ogrodzenie - 2 974 707,39 zł
· sprzęt komputerowy - 14 881,00 zł
· maszyny i urządzenia techniczne - 11 767,50 zł
· wyposażenie sal lekcyjnych, sprzęt radiotechniczny, inwentarz gospodarczy - 48 149,64 zł
Wartości niematerialne i prawne - 107 497,40 zł
Wartość księgozbioru - 64 135,49 zł
Pozostałe środki trwałe – wyposażenie użytkowe - 769 256,43 zł
Budżet:
OGÓŁEM ? 3 939 600,00
W tym wynagrodzenie i pochodne 3 391 400,00
Świadczenia na rzecz osób fizycznych 11 700,00
Wydatki związane z realizacją zadań statutowych 536 500,00.
Statut:
Wykaz regulaminów:
1. Statut Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Opolu.
2. Konstytucja samorządów szkolnych.
3. Procedury dotyczące organizacji wycieczek szkolnych w ZSO w Opolu.
4. Ramowy regulamin wycieczek szkolnych w ZSO w Opolu.
Sekretariat
1. Instrukcja kancelaryjna
2. Jednolity rzeczowy wykaz akt dla szkół i placówek oświatowych miasta Opola.
Kadry
1. Regulamin pracy.
2. Regulamin wynagradzania.
3. Regulamin premiowania.
4. Regulamin przyznawania dodatku motywacyjnego nauczycielom.
5. Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
6. Regulamin gospodarowania środkami pomocy zdrowotnej dla nauczycieli.
7. Regulamin kontroli wewnętrznej.
8. Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
9. Regulamin przeprowadzania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych.
10. Regulamin Nagrody Dyrektora.
11. Regulamin udzielania pomocy zdrowotnej dla nauczycieli, nauczycieli emerytów, nauczycieli-rencistów.
Księgowość
1. Zakładowy plan kont.
2. Instrukcja obiegu i kontroli dowodów księgowych.
3. Instrukcja przeprowadzania inwentaryzacji.
4. Regulamin kontroli wewnętrznej w dziale księgowym.
Wybrane regulaminy:
Regulaminy dostępne są dla poszczególnych zainteresowanych w: Bibliotece Szkolnej, Sekretariacie ZSO, Kadrach ZSO, Księgowości ZSO, stronie szkoły.
Rejestry, ewidencje, archiwa:
Sekretariat:
1. Księgi druków ścisłego zarachowania.
2. Rejestr wydanych legitymacji szkolnych.
3. Ewidencja osób podlegających powszechnemu obowiązkowi służby wojskowej.
4. Rejestr materiałów biurowych i kancelaryjnych.
5. Rejestr listów i znaczków pocztowych.
Inne:
1. Instrukcja w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz zasad i trybu postępowania z dokumentacją w oświatowych jednostkach organizacyjnych.
Dokumentacja przechowywana w archiwum:
· świadectwa i metryki urodzenia
· olimpiady
· współpraca ze środowiskiem
· Towarzystwo Szkół Twórczych (klasy autorskie, sprawozdania)
· rejestry legitymacji uczniowskich
· sprawozdania kadrowe, hospitacyjne, komisji przedmiotowych, z działalności organizacji szkół
· wyniki nauczania i wychowawcze
· dzienniki tabelaryczne
· dowody księgowe
· dowody księgowe-środki specjalne
· dowody księgowe – Rada Rodziców
· analityka, Rady Rodziców
· rachunki, raporty kasowe, rozliczenia, pokwitowania należności
· ewidencja wpłat na Radę Rodziców, plany finansowe, ZFM-umowy
· rozliczenie nadgodzin, zastępstwa
· plany, sprawozdania, protokoły Komitetu Rodzicielskiego
· rozliczenie obozów i kursów
· zjazd absolwentów
· karty poradni stomatologicznej
· umowy księży, umowy-zlecenia
· dokumenty osobowe-różne sprawy
· wycieczki
· księgi inwentarzowe
· dzienniki zajęć pozalekcyjnych
· prace maturalne
· dzienniki lekcyjne
· dokumentacja techniczna sali sportowej
· dokumentacja techniczna LO
· dokumenty Studium Nauczycielskiego do odebrania
· plany pracy, zebrania, hospitacje Studium Nauczycielskiego
· dowody wpłaty KP, kwitariusze przychodu
· akta personalne
Zamówienia publiczne:
Obecnie Zespół Szkół Ogólnokształcących w Opolu nie prowadzi żadnych postępowań o zamówienia publiczne.
Kontrole:
TERMIN KONTROLI
|
INSTYTUCJA KONTROLUJĄCA
|
CEL KONTROLI
|
Listopad 2003
|
Wydział Finansowy
Urzędu Miasta Opola
|
· Wydatki w roku 2002
· Przetargu na arenę lekkoatletyczną
· Regulaminy wewnętrzne
|
19.01.2006
|
Wizytator Kuratorium Oświaty w Opolu
|
· Obserwacja egzaminu maturalnego z biologii
|
28.09.2007 – 19.10.2007
|
Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział Wojewódzki w Opolu
|
· Kontrola w zakresie wykonywania obowiązków związanych z ubezpieczenia, społecznymi oraz innymi zadaniami zleconymi Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych: zgodnie z upoważnieniem
|
22.10.2007
|
Wizytator Kuratorium Oświaty w Opolu
|
·
|
12.05.2008
|
Inspektor kontroli finansowej
|
· Wdrożenie Regulaminu dodatków dla nauczycieli - wychowawstwa
|
02.09.2008
|
|
· Gospodarka finansowa 2007-2008
|
11.09.2008
|
Inspektor kontroli finansowej
|
· Zgodność zastosowania wytycznych planistycznych na rok budżetowy 2009 w PG 9
|
08.01.2009
|
Wizytator Kuratorium Oświaty w Opolu
|
· Nadzór dyrektora szkoły nad organizacją kształcenia, wychowania i opieki uczniów niepełnosprawnych
|
04.05.2009
|
Wizytator Kuratorium Oświaty w Opolu
|
· Obserwacja części pisemnej egzaminu maturalnego z języka polskiego
|
11.05.2009
|
Wizytator Kuratorium Oświaty w Opolu
|
· Obserwacja części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego
|
14.05.2009
|
Wizytator Kuratorium Oświaty w Opolu
|
· Obserwacja części pisemnej egzaminu maturalnego z fizyki i astronomii
|
02.06.2009
|
Wizytator Kuratorium Oświaty w Opolu
|
· W sprawie egzaminu do gimnazjum, sprawdzanie zasad rekrutacji.
|
17.08.2009
|
Inspektor kontroli finansowej
|
· Wdrożenie regulaminu wynagrodzenia pracowników niepedagogicznych zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18.03.2009
|
25.02.2010
|
Wizytator Kuratorium Oświaty w Opolu
|
· Ocena pracy dyrektora szkoły.
|
27.04.2010
|
Wizytator Kuratorium Oświaty w Opolu
|
· Obserwacja przebiegu egzaminu gimnazjalnego – część humanistyczna
|
05.05.2010
|
Wizytator Kuratorium Oświaty w Opolu
|
· Obserwacja przebiegu części pisemnej egzaminu maturalnego z matematyki
|
03.11.2010
|
Wizytator Kuratorium Oświaty w Opolu
|
· Obserwacja przebiegu pisemnego egzaminu maturalnego z matematyki – egzamin próbny
|
Protokoły kontroli znajdują się u dyrektora szkoły.
Nabór na wolne miejsca pracy:
www.bip.um.opole.pl - Ogłoszenia o wolnych etatach w UM i miejskich jednostkach organizacyjnych
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
· Miejsce przyjmowania interesantów – sekretariat ZSO w Opolu
· W jakich dniach i godzinach:
Sekretariat szkoły
Poniedziałek 7.30 – 15.30
Wtorek 7.30 – 15.30
Środa 7.30 – 15.30
Czwartek 7.30 – 15.30
Piątek 7.30 – 15.30
Księgowość
Poniedziałek 8.00 – 16.00
Wtorek 8.00 – 16.00
Środa 8.00 – 16.00
Czwartek 8.00 – 16.00
Piątek 8.00 – 16.00
Kadry
Poniedziałek 8.00 – 15.00
Środa 8.00 – 15.00
Piątek 8.00 – 14.00
Kierownik gospodarczy
Poniedziałek 7.00 – 15.00
Wtorek 7.00 – 15.00
Środa 7.00 – 15.00
Czwartek 7.00 – 15.00
Piątek 7.00 – 15.00
· W jaki sposób odbywa się przyjmowanie i załatwianie spraw – osobiście
W ZSO sposób załatwiania spraw określa rozdział VI par. 15, 16, 17 Instrukcji Kancelaryjnej:
Rozdzial VI
Załatwianie spraw
§ 15
I. Zgodnie z K.p.a. sprawy można zatatwiać ustnie lub pisemnie. W przypadku załatwienia sprawy ustnie, treść i istotne motywy takiego załatwienia sprawy, powinny być odnotowane w aktach i potwierdzone podpisem załatwiającego sprawę.
2. Przy pisemnym załatwianiu sprawy stosuje się następujące formy:
1) odręczną,
2) korespondencyjną
3) inną (np. przy użyciu pieczęci z odpowiednim tekstem na formularzu itp.)
3. Przy sporządzaniu kopii pisma lub dokumentu należy umieścić pod tekstem z lewej strony klauzulę:
Stwierdzam zgodność z oryginałem, a także datę, podpis i stanowisko slużbowe osoby stwierdzającej zgodność tresci.
§ 16
1. Pracownicy załatwiają sprawy według kolejności ich wpływu i stopnia pilności. Każdą, sprawę załatwia się oddzielnym pismem bez łączenia jej z inną sprawą niemającą z nią bezpośredniego związku.
2. Pismo zatatwiające sprawę powinno być pod względem formy zewnętrznej dostosowane do blankietów korespondencyjnych formatu A-4 lub A-S w układzie pionowym lub poziomym i powinno zawierać:
1) nagłówek druk lub podłużna pieczęć nagłówkowa
2) znak sprawy,
3) powołanie się na znak i datę pisma, którego odpowiedź dotyczy,
4) datę podpisania pisma przez osobę upoważnioną,
5) określenie odbiorcy w pierwszym przypadku wraz z adresem,
6) treść pisma,
7) podpis (imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe).
3. Kopia pisma załatwiającego powinna zawierać:
1) parafę osoby i datę sporządzenia pisma ( z lewej strony pod treścją, pisma),
2) termin wznowienia sprawy lub oznaczenie dołączenia jej do akt pod treścią pisma w lewej dolnej części arkusza.
4. W razie potrzeby pismo i jego kopia powinny również zawierać dalsze następujące okreśenia:
1) nad adresem z prawej strony wskazówki dotyczące sposobu wysyłania czystopisu:
,,polecony, ,,ekspres, ,, za zwrotnym dowodem doręczenia, ,,pilne, ,,poufne itp.,
2) pod treścią załatwienia z lewej strony arkusza liczbę przesyłanych załączników lub wymienia się je z podaniem liczb porządkowych, na każdym załączniku wpisuje się w prawym górnym rogu kolejny numer załącznika ( zał. nr ... do pisma znak...),
3) adresy tych instytucji lub osób umieszczone pod treścią pisma z lewej strony pod klauzulą ,,otrzymują do wiadomości, jeżeli treść pisma ma być poza adresatem podana do wiadomości innym instytucjom lub osobom, przez przesłanie kopii pisma,
4) pod treścią, pisma z lewej strony terminie wyznaczony do załatwienia sprawy (termin do dnia....), określenia tego używa się wyłącznie w stosunku do jednostek podległych; dla uniknięcia zbędnych ponagleń należy wyznaczyć termin, w którym możliwe jest załatwienie sprawy; terminy należy w zasadzie wyznaczyć dekadowo: 10,20,30 danego miesiąca; po upływie terminu wyznaczonego do załatwierna sprawy pracownik decyduje o wysłaniu ponaglenia lub przesunięciu terminu i fakt ten odnotowuje w aktach sprawy,
5) ewentualne wskazówki dla sekretariatu.
5. Przy załatwianiu spraw należy wykorzystać formularze i druki przewidziane przepisami szczególnymi
§ 17
Jeżeli załatwienie sprawy w określonym terminie nie jest możliwe:
1) należy postapić ze sprawą, zgodnie z obowilgującymi przepisami dotyczącymi terminów załatwienia, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów K.p.a.,
2) gdy w konkretnej sprawie nie stosuje się przepisów wymienionych w pkt 1, a sprawa dotyczy organu nadrzędnego, należy zwrócić się do tego organu z wnioskiem o przesunięcie terminu, podajac przyczyny uniemożliwiające zatatwienie sprawy w wyznaczonym terminie oraz zaproponować nowy termin jej załatwienia.