Zespół Szkół Mechanicznych w Opolu
Informacje o jednostce:
- nazwa szkoły - Zespół Szkół Mechanicznych
- adres - ul. E.Osmańczyka 22
- kod - 45-027
- miejscowość - Opole
- kontakt - telefon - (+48 77) 45 43 850, 45 44 134
- fax - (+48 77) 45 43 850
- e-mail - sekretariat @ zsm.opole.pl
- strona www. - www.zsm.opole.pl
- dyrektor Zespołu: Bogusław Januszko
- wicedyrektorzy: Ewa Panas, Andrzej Guzik
- główny księgowy: Helena Szczygielska
- inne stanowiska kierownicze: Dariusz Medoliński - kierownik szkolenia praktycznego , Bożena Włodarczyk -kierownik gospodarczy Kierownik Internatu
- podmiot udostępniający dane: ZESPÓŁ SZKÓŁ MECHANICZNYCH
- odpowiedzialny za treść: Bogusław Januszko
Majątek:
Najważniejsze składniki majątku i ich wartości wg zestawienia na dzień 31 grudnia 2003 r.
(podano wartość brutto ) :
1) Budynki i obiekty - 1.196.488 zł
2) Środki trwałe - 178.895 zł
3) Środki o charakterze wyposażenia - 6.595.211 zł
4) Inne /w tym zbiory biblioteczne,
wartości niematerialne i prawne / - 53.707 zł
Budżet:
Najważniejsze składniki i kwoty na rok bieżący, tj. 2004 (podano wartość brutto):
Wydatki ogółem: - 4.941.200
Wydatki bieżące /remont dachów/ - 80.000
Wykaz regulaminów :
W Zespole Szkół Mechanicznych obowiązują następujące regulaminy :
-
regulamin przyznawania nagród dyrektora pracownikom pedagogicznym
-
regulamin przyznawania nagród dyrektora pracownikom niepedagogicznym
-
regulamin Rady Pedagogicznej
-
regulamin Rady Rodziców
-
regulamin Rady Szkoły
-
regulamin doskonalenia zawodowego nauczycieli
-
regulamin Internatu
-
wewnątrz szkolny regulamin oceniania, klasyfikowania i promowania
-
regulamin egzaminu dojrzałości
-
regulamin gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
-
regulamin pracy
-
regulamin Szkolnego Schroniska Młodzieżowego
-
regulamin wynagradzania
-
regulamin tworzenia i gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Zdrowotnego
-
regulamin kontroli wewnętrznej
-
instrukcja kancelaryjna ZSM
-
instrukcja bezpieczeństwa pożarowego dla obiektów szkoły
-
regulamin w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego ZSM
-
instrukcja obiegu i kontroli dokumentów opracowana zgodnie
z Zarządzeniem nr 46 Ministra Finansów z dnia 01.08.1995 r.
-
instrukcja o inwentaryzacji
-
regulamin korzystania z pracowni przedmiotowych, komputerowych i sali gimnastycznej
-
regulamin zachowania się na wycieczkach szkolnych
-
regulamin korzystania z urządzeń stosowanych w szkole i internacie
-
regulamin postępowania w razie wypadku.
W/w regulaminy i instrukcje udostępnione są zainteresowanym podmiotom zewnętrznym przez Dyrektora jednostki.
Rejestry, ewidencje, archiwa:
W jednostce obowiązują następujące rejestry i ewidencje :
- rejestr zarządzeń dyrektora
-
rejestr wydanych legitymacji szkolnych
-
rejestr znaczków pocztowych
-
rejestr wydanych zaświadczeń
-
rejestr wydanych zaświadczeń wojskowych – reklamacji
-
szkolny rejestr rozrachunku świadectw
-
rejestr legitymacji ubezpieczeniowych dla pracowników
-
rejestr legitymacji ubezpieczeniowych dla członków rodzin
-
rejestr legitymacji służbowych dla nauczycieli na przejazdy ulgowe
-
rejestr wypadków uczniów w szkole i na zajęciach organizowanych przez szkołę
-
rejestr wypadków uczniów – poza szkołą
-
rejestr wypadków pracowników szkoły : w miejscu pracy, w drodze do pracy/ z pracy
-
rejestr badań pracowników : b.profilaktycznych, do pracow. Książeczki zdrowia, orzeczenia Sanepidu
- rejestr szkoleń bhp : stanowiskowych, podstawowych, okresowych, innych
- rejestr rozliczenia paliwa
- ewidencja pracowników
-
ewidencja obecności pracowników
-
ewidencja absencji
-
rejestr wyjść służbowych
-
rejestr uczniów
-
ewidencja składników majątkowych : środków trwałych, przedmiotów
w użytkowaniu
-
ewidencja sprzętu p.poż.
-
ewidencja godzin ponadwymiarowych
-
rejestr delegacji służbowych
-
ewidencja księgozbiorów bibliotecznych
-
ewidencja księgowa, kartotekowo-przebitkowa, sukcesywnie wdrażana
w system informatyczny.
Składnica akt szkolnych Zespołu Szkół Mechanicznych – archiwum :
Dokumentacja przechowywana :
-
Organizacja i zarządzanie jednostki
-
Planowanie, sprawozdawczość, statystyka
-
Kroniki i monografie
-
Akta osobowe pracowników
-
Stan bezpieczeństwa i higieny pracy
-
Wypadki przy pracy
-
Dowody księgowe i kasowe
-
Listy płac i karty wynagrodzeń
-
Arkusze ocen; dokumentacja duplikatów świadectw
-
Protokoły egzaminacyjne
-
Praktyki zawodowe
-
Dokumentacja Komitetu Rodzicielskiego
-
Dzienniki lekcyjne
-
Protokóły rad pedagogicznych
-
W-ty szkolne – dokumentacja dotycząca działalności
Zamówienia publiczne :
Obecnie jednostka nie prowadzi postępowania o zamówienia publiczne.
Kontrole:
Termin kontroli |
Instytucja kontrolująca |
Cel kontroli |
09.05.2000
26.05.2000
20.06.2000
11.10.2000
23.05.2001
06.09.2001
22.10. – 30.11.2001
12.04.2002
09.05.2002
23.05.2002
29.05.2002
15.07.2002
21.10.2002
21.02.2003
17.09.2003
02.02.2004 |
Kuratorium Oświaty
Kuratorium Oświaty
KM PSP
Kuratorium Oświaty
Kuratorium Oświaty
Kuratorium Oświaty
RIO Opole
Kuratorium Oświaty
Kuratorium Oświaty
Pow.St.Sanit.Epidem.Opole
Kuratorium Oświaty
PSSE
PSSE
Wydział Oświaty
PSSE
KM PSP |
Obserwacja maturalnego egzaminu pisemnego
Obserwacja ustnej części egzaminu dojrzałości
Warunki ewakuacji, warunki instalacyjne - internat
Przegląd bieżący (notatka)
Obserwacja ustnej części egzaminu dojrzałości
Analiza stanu przygotowania szkoły do próbnego egzaminu maturalnego
Kontrola kompleksowa gospodarki finansowej
Konsult. w sprawie arkusza diagnostycznego dot. rekrutacji na r.szk. 2002/03
Obserw. pisemnego egzaminu dojrzałości w szkole młodzieżowej
Kontr.bież. stanu sanitarnego-internat
Obserw. ustnego egz.dojrz.
Kontr.sanit.-internat
Kontr.sanit.-internat
Przegląd bieżący-realizacja zajęć pozalekcyjnych
Kontr.bież.st.sanit.-klasyf.bloku żywieniowego-internat
Kontrola sprawdzająca-internat |
Przyjmowanie i załatwianie spraw :
-
kancelaria szkoły czyli sekretariat szkoły
-
referenci – specjaliści spraw w innych komórkach organizacyjnych
-
Korespondencję przeznaczoną dla szkoły odbiera z poczty wyznaczony do tego celu pracownik. Pisma wnoszone przez interesantów przyjmuje sekretariat lub bezpośrednio pracownicy załatwiający sprawę merytorycznie.
-
Kancelaria otwiera wszystkie przesyłki, z wyjątkiem:
- adresowanych imiennie, które przekazuje adresatom.
Dokumentację niejawną otwiera upoważniony do tego celu pracownik sekretariatu.
Przy załatwianiu spraw stosuje się najprostsze i najbardziej celowe formy załatwiania w zależności od rodzaju sprawy i obowiązujących przepisów. Formy załatwień mogą być ustne, odręczne lub pisemne.
- Przy załatwianiu spraw stosuje się najprostsze i najbardziej celowe formy załatwiania w zależności od rodzaju sprawy i obowiązujących przepisów.
Załatwienie sprawy pisemnej, np. w formie odręcznej (skróconej) polega na sporządzeniu przez referenta, po zarejestrowaniu sprawy- bezpośrednio na otrzymanym piśmie- zwięzłej odpowiedzi informującej o sposobie załatwienia sprawy.
- Sprawy załatwiane są według kolejności ich wpływu i stopnia pilności.
Sprawy pod względem kolejności załatwienia dzielą się na : pilne, terminowe, zwykłe.
Pilne powinny być załatwione niezwłocznie, terminowe powinny być załatwione
z takim wyliczeniem aby adresat otrzymał odpowiedź w ustalonym terminie, natomiast zwykłe powinny być załatwione najpóźniej w ciągu 14 dni licząc od dnia otrzymania sprawy do załatwienia.
Sprawy, które można załatwić od ręki załatwiane są w miarę możliwości w dniu otrzymania.