logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Zespół Szkół Mechanicznych w Opolu


 

Informacje o jednostce:


- nazwa szkoły - Zespół Szkół Mechanicznych

- adres - ul. E.Osmańczyka 22

- kod - 45-027

- miejscowość - Opole

- kontakt - telefon - (+48 77) 45 43 850, 45 44 134

- fax - (+48 77) 45 43 850

- e-mail - sekretariat @ zsm.opole.pl

- strona www. - www.zsm.opole.pl

- dyrektor Zespołu: Bogusław Januszko

- wicedyrektorzy: Ewa Panas, Andrzej Guzik

- główny księgowy: Helena Szczygielska

- inne stanowiska kierownicze: Dariusz Medoliński - kierownik szkolenia praktycznego , Bożena Włodarczyk -kierownik gospodarczy Kierownik Internatu

- podmiot udostępniający dane: ZESPÓŁ SZKÓŁ MECHANICZNYCH

- odpowiedzialny za treść: Bogusław Januszko




Majątek:


Najważniejsze składniki majątku i ich wartości wg zestawienia na dzień 31 grudnia 2003 r.

(podano wartość brutto ) :


1) Budynki i obiekty - 1.196.488 zł

2) Środki trwałe - 178.895 zł

3) Środki o charakterze wyposażenia - 6.595.211 zł

4) Inne /w tym zbiory biblioteczne,

wartości niematerialne i prawne / - 53.707 zł


 

Budżet:


Najważniejsze składniki i kwoty na rok bieżący, tj. 2004 (podano wartość brutto):


Wydatki ogółem: - 4.941.200

Wydatki bieżące /remont dachów/ - 80.000

 

 

Wykaz regulaminów :

W Zespole Szkół Mechanicznych obowiązują następujące regulaminy :


  • regulamin przyznawania nagród dyrektora pracownikom pedagogicznym

  • regulamin przyznawania nagród dyrektora pracownikom niepedagogicznym

  • regulamin Rady Pedagogicznej

  • regulamin  Rady Rodziców

  • regulamin Rady Szkoły

  • regulamin doskonalenia zawodowego nauczycieli

  • regulamin Internatu

  • wewnątrz szkolny regulamin oceniania, klasyfikowania i promowania

  • regulamin egzaminu dojrzałości

  • regulamin gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych

  • regulamin pracy

  • regulamin Szkolnego Schroniska Młodzieżowego

  • regulamin wynagradzania

  • regulamin tworzenia i gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Zdrowotnego

  • regulamin kontroli wewnętrznej

  • instrukcja kancelaryjna ZSM

  • instrukcja bezpieczeństwa pożarowego dla obiektów szkoły

  • regulamin w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego ZSM

  • instrukcja obiegu i kontroli dokumentów opracowana zgodnie
    z Zarządzeniem nr 46 Ministra Finansów z dnia 01.08.1995 r.

  • Instrukcja – zasady prowadzenia rachunkowości ZSM prowadzi rachunkowość zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. Dz.U. nr 121 poz.591 oraz Zarz. Nr 46 Ministra Finansów z dnia 01.08.1995 r.

  • instrukcja o inwentaryzacji

  • regulamin korzystania z pracowni przedmiotowych, komputerowych i sali gimnastycznej

  • regulamin zachowania się na wycieczkach szkolnych

  • regulamin korzystania z urządzeń stosowanych w szkole i internacie

  • regulamin postępowania w razie wypadku.

W/w regulaminy i instrukcje udostępnione są zainteresowanym podmiotom zewnętrznym przez Dyrektora jednostki.


 

Rejestry, ewidencje, archiwa:


W jednostce obowiązują następujące rejestry i ewidencje :


- rejestr zarządzeń dyrektora

  • rejestr wydanych legitymacji szkolnych

  • rejestr znaczków pocztowych

  • rejestr wydanych zaświadczeń

  • rejestr wydanych zaświadczeń wojskowych – reklamacji

  • szkolny rejestr rozrachunku świadectw

  • rejestr legitymacji ubezpieczeniowych dla pracowników

  • rejestr legitymacji ubezpieczeniowych dla członków rodzin

  • rejestr legitymacji służbowych dla nauczycieli na przejazdy ulgowe

  • rejestr wypadków uczniów w szkole i na zajęciach organizowanych przez szkołę

  • rejestr wypadków uczniów – poza szkołą

  • rejestr wypadków pracowników szkoły : w miejscu pracy, w drodze do pracy/ z pracy

  • rejestr badań pracowników : b.profilaktycznych, do pracow. Książeczki zdrowia, orzeczenia Sanepidu

  • rejestr szkoleń bhp : stanowiskowych, podstawowych, okresowych, innych
  • rejestr rozliczenia paliwa
  • ewidencja pracowników
  • ewidencja obecności pracowników

  • ewidencja absencji

  • rejestr wyjść służbowych

  • rejestr uczniów

  • ewidencja składników majątkowych : środków trwałych, przedmiotów
    w użytkowaniu

  • ewidencja sprzętu p.poż.

  • ewidencja godzin ponadwymiarowych

  • rejestr delegacji służbowych

  • ewidencja księgozbiorów bibliotecznych

  • ewidencja księgowa, kartotekowo-przebitkowa, sukcesywnie wdrażana
    w system informatyczny.


Składnica akt szkolnych Zespołu Szkół Mechanicznych – archiwum :

Dokumentacja przechowywana :

  1. Organizacja i zarządzanie jednostki

  2. Planowanie, sprawozdawczość, statystyka

  3. Kroniki i monografie

  4. Akta osobowe pracowników

  5. Stan bezpieczeństwa i higieny pracy

  6. Wypadki przy pracy

  7. Dowody księgowe i kasowe

  8. Listy płac i karty wynagrodzeń

  9. Arkusze ocen; dokumentacja duplikatów świadectw

  10. Protokoły egzaminacyjne

  11. Praktyki zawodowe

  12. Dokumentacja Komitetu Rodzicielskiego

  13. Dzienniki lekcyjne

  14. Protokóły rad pedagogicznych

  15. W-ty szkolne – dokumentacja dotycząca działalności




Zamówienia publiczne :

Obecnie jednostka nie prowadzi postępowania o zamówienia publiczne.

 

Kontrole:



Termin kontroli

Instytucja kontrolująca

Cel kontroli



09.05.2000



26.05.2000



20.06.2000



11.10.2000


23.05.2001



06.09.2001




22.10. – 30.11.2001



12.04.2002




09.05.2002



23.05.2002


29.05.2002


15.07.2002


21.10.2002


21.02.2003


17.09.2003


02.02.2004



Kuratorium Oświaty



Kuratorium Oświaty



KM PSP



Kuratorium Oświaty


Kuratorium Oświaty



Kuratorium Oświaty




RIO Opole



Kuratorium Oświaty




Kuratorium Oświaty



Pow.St.Sanit.Epidem.Opole


Kuratorium Oświaty


PSSE


PSSE


Wydział Oświaty


PSSE


KM PSP



Obserwacja maturalnego egzaminu pisemnego


Obserwacja ustnej części egzaminu dojrzałości


Warunki ewakuacji, warunki instalacyjne - internat


Przegląd bieżący (notatka)


Obserwacja ustnej części egzaminu dojrzałości


Analiza stanu przygotowania szkoły do próbnego egzaminu maturalnego


 

Kontrola kompleksowa gospodarki finansowej


Konsult. w sprawie arkusza diagnostycznego dot. rekrutacji na r.szk. 2002/03


Obserw. pisemnego egzaminu dojrzałości w szkole młodzieżowej

Kontr.bież. stanu sanitarnego-internat

Obserw. ustnego egz.dojrz.


Kontr.sanit.-internat


Kontr.sanit.-internat


Przegląd bieżący-realizacja zajęć pozalekcyjnych

Kontr.bież.st.sanit.-klasyf.bloku żywieniowego-internat

Kontrola sprawdzająca-internat


 

Przyjmowanie i załatwianie spraw :

  • Interesantów przyjmuje dyrektor szkoły. Sprawy uczniowskie załatwia kancelaria szkoły,która udziela również informacji interesantom i kieruje ich do właściwych komórek organizacyjnych.


  • Interesantów przyjmuje się w dniach pracy szkoły, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach: 800 do 1500 .


  • Prace kancelaryjne w szkole wykonują :

  1. kancelaria szkoły czyli sekretariat szkoły

  2. referenci – specjaliści spraw w innych komórkach organizacyjnych

  3. Korespondencję przeznaczoną dla szkoły odbiera z poczty wyznaczony do tego celu pracownik. Pisma wnoszone przez interesantów przyjmuje sekretariat lub bezpośrednio pracownicy załatwiający sprawę merytorycznie.

  4. Kancelaria otwiera wszystkie przesyłki, z wyjątkiem:

- adresowanych imiennie, które przekazuje adresatom.

Dokumentację niejawną otwiera upoważniony do tego celu pracownik sekretariatu.

Przy załatwianiu spraw stosuje się najprostsze i najbardziej celowe formy załatwiania w zależności od rodzaju sprawy i obowiązujących przepisów. Formy załatwień mogą być ustne, odręczne lub pisemne.


  • W szkole obowiązuje system kancelaryjny oparty na jednolitym rzeczowym podziale akt. Osobno ewidencjonowana jest korespondencja niejawna. Dodatkowo rejestruje się pisma w dzienniku korespondencyjnym. Dziennik prowadzi sekretariat.


- Przy załatwianiu spraw stosuje się najprostsze i najbardziej celowe formy załatwiania w zależności od rodzaju sprawy i obowiązujących przepisów.

Załatwienie sprawy pisemnej, np. w formie odręcznej (skróconej) polega na sporządzeniu przez referenta, po zarejestrowaniu sprawy- bezpośrednio na otrzymanym piśmie- zwięzłej odpowiedzi informującej o sposobie załatwienia sprawy.

- Sprawy załatwiane są według kolejności ich wpływu i stopnia pilności.

Sprawy pod względem kolejności załatwienia dzielą się na : pilne, terminowe, zwykłe.

Pilne powinny być załatwione niezwłocznie, terminowe powinny być załatwione
z takim wyliczeniem aby adresat otrzymał odpowiedź w ustalonym terminie, natomiast zwykłe powinny być załatwione najpóźniej w ciągu 14 dni licząc od dnia otrzymania sprawy do załatwienia.

Sprawy, które można załatwić od ręki załatwiane są w miarę możliwości w dniu otrzymania.



Nazwa dokumentu: Zespół Szkół Mechanicznych w Opolu
Podmiot udostępniający: Zespół Szkół Mechanicznych w Opolu
Osoba, która wytworzyła informację: dyrektor szkoły: Bogusław Januszko
Osoba, która odpowiada za treść: dyrektor szkoły: Bogusław Januszko
Osoba, która wprowadzała dane: Alina Pawlicka-Mamczura
Data wytworzenia informacji: 2003-07-01 10:49:11
Data udostępnienia informacji: 2003-07-01 10:49:11
Data ostatniej aktualizacji: 2004-04-26 14:23:47

Wersja do wydruku...

corner   corner