logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. K. Gzowskiego w Opolu.


Status prawny


Gminna Samorządowa Jednostka Organizacyjna (na podstawie numeru identyfikacyjnego REGON)


Organizacja


W skład Zespołu Szkół wchodzą:

    1. Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr IV,

    2. Technikum Budowlane na podbudowie szkoły podstawowej,

    3. Technikum Geodezyjne na podbudowie szkoły podstawowej,

    4. Technikum Drogowe na podbudowie szkoły podstawowej,

    5. Publiczne Liceum Profilowane nr I

    6. Publiczne Technikum nr 1.


Przedmiot działania i kompetencje.

CELE I ZADANIA ZESPOŁU SZKÓŁ

  1. Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r.
    o systemie oświaty oraz w przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie.

  2. Szkoła wykonuje swoje zadania poprzez zapewnienie bezpłatnego i obowiązkowego nauczania w zakresie ramowych planów nauczania.

  3. Szkoła realizuje ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej ramowe plany nauczania, podstawy programowe przedmiotów obowiązkowych, standardy wymagań oraz zasady oceniania i klasyfikowania i promowania uczniów.

  4. Szkoła umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły.

  5. Szkoła umożliwia absolwentom dokonania świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia poprzez:

    1. poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne,

    2. rozwijanie zainteresowań na zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych,

    3. organizowanie zajęć z preorientacji zawodowej.

  6. Szkoła kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów
    i zasad określonych w ustawie, stosownie do warunków szkoły i wieku ucznia poprzez:

    1. zapewnienie uczniom szkoły odpowiednich warunków kształcenia i wychowania,

    2. systematyczne diagnozowanie i monitorowanie zachowań uczniów,

    3. realizowanie programu wychowawczego szkoły.

  7. Szkoła sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz swoich możliwości poprzez:

    1. system zapomóg i stypendiów,

    2. usuwanie barier architektonicznych (w miarę posiadanych środków finansowych).

  8. Szkoła zapewnia opiekę oraz dba o warunki sprzyjające prawidłowemu rozwojowi psycho – fizycznemu uczniów poprzez:

    1. prowadzenie wywiadów przez pedagoga i zespół wychowawczy, powołany przez Radę Pedagogiczną w celu poznania sytuacji życiowej i materialnej uczniów,

    2. organizowanie dla uczniów i rodziców pogadanek i wykładów prowadzonych przez psychologów i pedagogów nt. problemów życia psychicznego i metod wychowawczych,

    3. prowadzenie poradnictwa specjalistycznego oraz rozmów indywidualnych
      z uczniami mającymi problemy i z ich rodzicami,

    4. gromadzenie w bibliotece szkolnej lektury o tematyce pedagogicznej
      i psychologicznej, będącej do dyspozycji uczniów, nauczycieli i rodziców,

    5. udzielanie uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej.

  9. Szkoła organizuje opiekę nad uczęszczającymi do szkoły uczniami niepełnosprawnymi poprzez:

    1. współpracę z jednostki służby zdrowia w celu zapewnienia opieki zgodnie
      z ich zaleceniami,

    2. ułatwianie im funkcjonowania w szkolnej społeczności przy pomocy pielęgniarki, nauczycieli, uczniów i innych pracowników szkoły.

  10. Szkoła umożliwia rozwijanie zainteresowań uczniów w wybranych dziadziach poprzez:

    1. organizowanie zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych,

    2. organizowanie konkursów naukowych i artystycznych,

    3. promowanie uczestnictwa uczniów w formach wspomagających edukację i wychowanie uczniów.

  11. Uczniom szczególnie uzdolnionym szkoła umożliwia realizowanie indywidualnych programów nauczania oraz jej ukończenie w skróconym czasie, zgodnie
    z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.

  12. Szkoła kształtuje postawy patriotyczne, poczucie tożsamości narodowej, językowej i religijnej oraz przynależności do społeczności międzynarodowej poprzez:

    1. ukazywanie dorobku cywilizacyjnego Polski i innych krajów,

    2. ukazywanie świata i miejsca człowieka w środowisku przyrodniczym, społecznym i kulturowym,

    3. wyzwalanie aktywności poznawczej i twórczej w procesie kształtowania ww. postaw, organizowanie:

      1. imprez patriotycznych związanych z narodową tradycją, a także prezentujących wartości kultury europejskiej i światowej,

      2. konkursów literackich, olimpiad przedmiotowych, artystycznych, sesji popularnonaukowych,

      3. wystaw plastycznych, konkursów muzycznych, imprez regionalnych i innych.

  13. Szkoła organizuje opiekę zdrowotną w zakresie:

    1. udzielania doraźnej pomocy ,medycznej,

    2. dbałość o higienę i estetyczny wygląd uczniów ,

    3. propagowania oświaty prozdrowotnej.

  14. Szkoła może udzielać pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnych warunkach rodzinnych w ramach przyznanych środków na ten cel lub w drodze pozyskania środków pozabudżetowych.

  15. W palnie pracy szkoły ustala się zasady współpracy z Miejską Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną wraz z zadaniami pedagoga i psychologa szkoły.

  16. W miesiącu listopadzie każdego roku szkolnego organizuje się stały punkt doradztwa dla uczniów w wyborze przez nich dalszego kształcenia lub pracy. Zadania dla osób, które będą wykonywać zadania w zakresie doradztwa ustala dyrektor szkoły.


4. Organy i osoby sprawujące w nich funkcje, ich kompetencje:

a) dyrektor Zespołu Szkół - Adam Feusette,

b) przewodniczący Rady Pedagogicznej - Adam Feusette,

c) przewodniczący Rady Rodziców - Zbigniew Seifert,

d) przewodnicząca Samorządu Uczniowskiego - Anna Rychlewska.

 

DYREKTOR ZESPOŁU SZKÓŁ

1. Dyrektor Zespołu Szkół w ramach jednoosobowego kierownictwa i jednoosobowej
odpowiedzialności sprawuje nadzór, kieruje i ponosi odpowiedzialność za całokształt
pracy dydaktyczno – wychowawczej, opiekuńczej i administracyjno – gospodarczej
Zespołu Szkół oraz jest pracodawcą dla zatrudnionych pracowników.

2. Do kompetencji dyrektora Zespołu Szkół w szczególności należą :

  1. kierowanie bieżącą działalnością dydaktyczno – wychowawczą szkoły oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,

  2. sprawowanie nadzoru pedagogicznego,

  3. sprawowanie opieki nad uczniami oraz stwarzanie warunków harmonijnego

rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne,

  1. realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej podjętych w ramach

ich kompetencji stanowiących,

  1. dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły zaopiniowanym przez Radę Pedagogiczną i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie,

  2. organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi szkoły,

  3. w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę oraz po zasięgnięciu opinii Kuratora Oświaty, ustalanie profili prowadzonych w Zespole Szkół.

3. Dyrektor Zespołu Szkół decyduje w sprawach :

  • zatrudnia i zwalnia nauczycieli oraz innych pracowników szkoły,

  • przyznawania nagród i wymierzania kar porządkowych,

  • występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, w sprawach odznaczeń, nagród i wyróżnień dla nauczycieli oraz innych pracowników szkoły,

  • skreślania z listy uczniów.

B. RADA PEDAGOGICZNA

1. Rada Pedagogiczna Zespołu Szkół jest kolegialnym organem szkoły w zakresie
realizacji zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.


2. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Zespole
Szkół. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor szkoły.


3. Rada Pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności, a jej posiedzenia są
protokołowane.

4. Uchwały Rady Pedagogicznej podejmowane są zwykłą większością głosów
w obecności co najmniej połowy jej członków.


5. Do kompetencji Rady Pedagogicznej należy:

1) zatwierdzanie planów pracy Zespołu Szkół po zaopiniowaniu przez Radę Szkoły,

2) zatwierdzenie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,

3) podejmowanie uchwał w sprawach innowacji i eksperymentów pedagogicznych
po zaopiniowaniu ich projektów przez Radę Szkoły,

4) ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli Zespołu Szkół,

  • występowanie z umotywowanym wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie
    z funkcji dyrektora lub wicedyrektora,

  • delegowanie przedstawiciela do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora,

  • podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów,s

  • wykonywanie kompetencji przewidzianych dla Rady Szkoły zgodnie z art. 52 ust. 2 ustawy o systemie oświaty,

  • przygotowanie projektu statutu szkoły lub jego zmian i przedstawienie do uchwalenia Radzie Pedagogicznej,

  • podejmowanie uchwał w sprawie programu wychowawczego szkoły.

6. Rada Pedagogiczna opiniuje:

1) organizację Zespołu Szkół, w tym tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,

2) projekt planu finansowego Zespołu Szkół,

3) propozycje dyrektora Zespołu Szkół w sprawach przydziału nauczycielom stałych
prac i zajęć w tym dodatkowych,

4) wnioski dyrektora szkoły o przyznanie nauczycielom nagród i innych wyróżnień.

 

C. RADA RODZICÓW

1. Rada Rodziców stanowi reprezentację rodziców uczniów Zespołu Szkół.

2. Do kompetencji Rady Rodziców należy :

1) występowanie do Rady Szkoły, Rady Pedagogicznej i dyrektora Zespołu
Szkół z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły,

2) udzielanie pomocy Samorządowi Uczniowskiemu,

3) działanie na rzecz stałej poprawy bazy,

4) pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi w celu wsparcia
działalności szkoły,

5) współdecydowanie o formach pomocy dzieciom oraz ich wypoczynku,

6) współuczestniczenie w opracowaniu programu wychowawczego Zespołu Szkół,

7) opiniowanie programu wychowawczego,

8) delegowanie przedstawiciela do składu komisji konkursowej na dyrektora szkoły.

D. SAMORZĄD UCZNIOWSKI


1. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie Zespołu Szkół.


2. Zasady wybierania i działania Samorządu określa regulamin uchwalony przez
ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym. Organy Samorządu
są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.


3. Regulamin Samorządu Uczniowskiego nie może być sprzeczny ze statutem szkoły.


4. Samorząd przedstawia Radzie Szkoły, Radzie Pedagogicznej oraz dyrektorowi

Zespołu Szkół wnioski i opinie w zakresie realizacji praw uczniów, takich jak:

1) prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego treścią, calem i stawianymi
wymaganiami,

2) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu,

3) prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych
proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania
własnych zainteresowań,

4) prawo do redagowania i wydawania gazety szkolnej,

5) prawo do organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz
rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi,
w porozumieniu z dyrektorem,

6) prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu,

7) opiniowanie programu wychowawczego.

5. Struktura własnościowa

własność samorządowa

6. Majątek, którym dysponuje Zespół Szkół

    1. środki trwałe:

wartość brutto 2084880 zł

wartość netto 720572 zł

    1. pozostałe środki w użytkowaniu i zbiory biblioteczne: 868219 zł.

Nazwa dokumentu: Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. K. Gzowskiego w Opolu.
Osoba, która wprowadzała dane: Grzegorz Mroczek
Data wytworzenia informacji: 2003-07-01 09:24:34
Data udostępnienia informacji: 2003-07-01 09:24:34
Data ostatniej aktualizacji: 2003-07-01 10:49:05

Wersja do wydruku...

corner   corner