|
URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ochrony gruntów rolnych i zieleni
w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
- obywatelstwo polskie
|
Kserokopia dowodu osobistego
|
- pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
- brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
- wyższe, preferowane kierunki: rolnictwo, ochrona środowiska, inżynieria środowiska, ogrodnictwo, agrobiochemia, biologia.
|
Kserokopia dyplomu
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Wskazany staż pracy w administracji publicznej na stanowiskach związanych z zagadnieniami ochrony środowiska, w tym ochrony gruntów rolnych, zieleni.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnienie wymagania
|
- Studia podyplomowe o kierunku prawo ochrony środowiska, kursy i szkolenia specjalistyczne.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Dobra znajomość przepisów z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy o samorządzie gminnym i powiatowym, Statutu Miasta Opola oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Dobra znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Dobra znajomość topografii wszystkich osiedli miasta Opola, w tym uwarunkowań dotyczących ochrony gruntów rolnych i ochrony zieleni oraz polityki ochrony środowiska Miasta Opola.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Umiejętność czytania map geodezyjnych i dokumentacji technicznych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows)
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Wskazana znajomość przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym, prawa budowlanego, kodeksu wykroczeń, prawa geodezyjnego i kartograficznego oraz kodeksu cywilnego.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, samodzielność, operatywność, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
- Rzetelność, terminowość, dyspozycyjność, umiejętność rozpatrywania dokumentów, staranność, obowiązkowość, dobra organizacja pracy, odpowiedzialność za wykonywaną pracę.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie postępowań oraz opracowywanie projektów zaświadczeń/pism
dotyczących braku konieczności uzyskiwania zezwolenia na wyłączenie gruntów
z produkcji rolniczej.
- Prowadzenie postępowań oraz opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii)
w zakresie:
- zezwoleń na wyłączenie gruntów z produkcji rolniczej,
- nakładania obowiązku zdjęcia oraz wykorzystania na cele poprawy wartości użytkowej gruntów, próchniczej warstwy gleby z gruntów rolnych klas I, II, IIIa, III, IVa i IV oraz
z torfowisk i naliczania opłat w przypadku niewykonania tego obowiązku,
- wydawania nakazów właścicielom gruntów rolnych, ze względu na ochronę gleb przed erozją, dokonanie zalesienia, zadrzewienia czy zakrzewienia gruntów lub założenia na nich trwałych użytków zielonych,
- wykonywania przez osoby powodujące utratę lub ograniczenie wartości użytkowych gruntów rekultywacji na cele rolnicze i inne,
- zasięgania opinii właściwych organów dotyczących rekultywacji i zagospodarowania gruntów,
- rekultywacji i zagospodarowania gruntów oraz uznawania rekultywacji gruntów za zakończoną,
- ustalania należności i opłat rocznych za wyłączenie gruntów z produkcji rolnej, w tym także wyłączonych niezgodnie z przepisami, w podwójnej wysokości lub podwyższonej o 10%,
w przypadku wyłączenia produkcji bez zezwolenia,
- ustalania opłat rocznych podwyższonych o 200% w razie niezakończenia rekultywacji w określonym terminie,
- ustalania obowiązku corocznego wpłacania równowartości opłaty rocznej w przypadku niewykonania obowiązku rekultywacji gruntów zdegradowanych.
- Występowanie do Marszałka Województwa Opolskiego o umorzenie całości lub części należności
i opłat rocznych w przypadku inwestycji wskazanych w art. 12 ust.16 i 17 ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych.
- Prowadzenie kontroli stosowania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, w tym dotyczących wykonywania obowiązku rekultywacji.
- Prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej obszarów gruntów wyłączonych z produkcji rolniczej, ustalanych należności, opłat rocznych i innych, wielkości obszarów gruntów zdewastowanych
i zdegradowanych podlegających rekultywacji i zagospodarowaniu, wyników rekultywacji
i zagospodarowania oraz istniejących zasobów i eksploatacji złóż torfów.
- Przekazywanie kopii decyzji do Urzędu Marszałkowskiego Woj. Opolskiego oraz wnioskowanie do właściwych wydziałów Urzędu w sprawie wydania opinii w postępowaniu
o wyłączenie gruntów z produkcji rolnej.
- Uczestnictwo w wizjach lokalnych w ramach działania Komisji ds. Ochrony Zieleni.
- Prowadzenie postępowań oraz opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie:
- zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów bez naliczania opłat,
- zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów z naliczaniem opłat,
- odraczania terminów uiszczania opłat za usuwanie drzew lub krzewów,
- rozkładania na raty lub przesuwania terminów płatności opłat za usunięcie drzew lub krzewów,
- wymierzania kar za zniszczenie terenów zieleni, drzew lub krzewów spowodowane niewłaściwym wykonywaniem robót ziemnych lub wykorzystaniem sprzętu mechanicznego albo urządzeń technicznych oraz zastosowaniem środków chemicznych w sposób szkodliwy dla roślinności, usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia oraz zniszczenie terenów zieleni, zadrzewień, drzew lub krzewów spowodowane niewłaściwą pielęgnacją,
- rozkładania na raty wymierzonych kar pieniężnych,
- odraczania terminów płatności wymierzonych kar za zniszczenie drzew lub krzewów oraz zniszczenie terenów zieleni,
- umarzania kar nałożonych za zniszczenie terenów zieleni,
- wyrażania, w imieniu Prezydenta Miasta, wykonującego uprawnienia właściciela nieruchomości gminnych, zgody na usunięcie drzew i krzewów dla posiadaczy zależnych nieruchomości gminnych.
- Prowadzenie postępowań i opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągów lub eksploatację urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy śnieżne, na podstawie ustawy o transporcie kolejowym.
- Prowadzenie postępowań i opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów usuwanych z obszarów położonych między linia brzegu a wałem przeciwpowodziowym lub naturalnym wysokim brzegiem, w który wbudowano trasę wału przeciwpowodziowego, z wałów przeciwpowodziowych i terenów w odległości mniejszej niż 3m od stopy wału.
- Opracowywanie opinii i wniosków do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie ochrony gruntów rolnych i zieleni.
- Proponowanie zadań do zapisania w programach ochrony środowiska, opiniowanie projektów programów, w tym opracowywanych przez inne organy oraz przygotowywanie danych do sprawozdań z wykonania ww. programów w zakresie prowadzonych zadań.
- Zlecanie, nadzór, odbiory i rozliczanie prac realizowanych przez Wydział
z zakresu prowadzonych zadań.
- Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów
i udzielanie im wyjaśnień.
- Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi, dotyczących udzielania informacji publicznej w zakresie realizowanych zadań, projektów decyzji o odmowie udzielenia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania o udzielenie informacji publicznej.
- Rozpatrywanie interwencji posłów, senatorów oraz interwencji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności oraz przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
- Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zgodnie ze stosownym zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola, z zakresu prowadzonych zadań.
- Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
- Prowadzenie publicznych dostępnych wykazów danych o dokumentach oraz udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Wydziału (z zakresu ochrony gruntów rolnych i zieleni).
- Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
- Przestrzeganie Regulaminu Pracy oraz Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
- Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady Miasta i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, praca w godz. 730 – 1530, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt z klientami, codzienny kontakt telefoniczny, praca wymagająca dobrej ostrości wzroku.
5. W miesiącu listopadzie 2014r. procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł 2,16 %
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182) oraz ustawą
z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202.)” i podpisem;
- list motywacyjny;
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
- dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ochrony gruntów rolnych i zieleni w terminie do dnia 09 stycznia 2015r. (nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w BIP), decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej
w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
* W przypadku osób niepełnosprawnych
Nazwa dokumentu: | Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa | Skrócony opis: | stanowisko ds.ochrony gruntów rolnych i zieleni | Osoba, która wytworzyła informację: | Małgorzata Rabiega | Osoba, która odpowiada za treść: | Małgorzata Rabiega | Osoba, która wprowadzała dane: | Bogumiła Halkiewicz | Data wytworzenia informacji: | 2014-12-30 10:31:24 | Data udostępnienia informacji: | 2014-12-30 10:31:24 | Data ostatniej aktualizacji: | 2015-01-22 12:18:49 |
Wersja do wydruku...
|