|
URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. windykacji i egzekucji administracyjnej podatku od nieruchomości
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Kserokopia dowodu osobistego
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe ekono-miczne o specjalności rachunkowość
|
Kserokopia dyplomu
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
a) znajomość przepisów ustawy o rachunkowości, ustawy o finan-sach publicznych, ustawy Ordyna-cja podatkowa, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy o samorządzie gminnym, kodeksu postępowania administracyjnego i Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
b) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel)
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
c) dyspozycyjność, zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, staranność, operatywność, samodzielność, odpowiedzialność, zdyscyplinowanie, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy Ordynacja podatkowa, ustawy o samorządzie gminnym, rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 maja 2014r. w sprawie trybu postępowania wierzycieli należności pieniężnych przy podejmowaniu czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 maja 2014r. w sprawie wzorów tytułów wykonawczych stosowanych w egzekucji administracyjnej.
- Przestrzeganie regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola oraz Kodeksu Etyki obowiązującego w Urzędzie Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Obsługa systemu księgowego oraz obsługa innych programów komputerowych w związku z wykonywanymi zadaniami.
- Prowadzenie w księgach rachunkowych, przy pomocy oprogramowania komputerowego, prawidłowej ewidencji wpłat, zwrotów, zaliczeń nadpłat i poleceń księgowania, zgodnie z obowiązującymi przepisami, klasyfikacją budżetową oraz wprowadzonymi procedurami. Przygotowywanie i segregowanie dokumentów księgowych, oznaczanie dokumentów co
do sposobu ich ujęcia w księgach rachunkowych.
- Bieżąca analiza kont podatników w zakresie likwidacji zaległości poprzez dokonywanie rozliczeń podatników z tytułu wpłat, nadpłat, zaległości z tytułu podatku od nieruchomości.
- Kontrola terminowości wpłat, tj. regulowania należności z tytułu podatku od nieruchomości.
- Terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych na zaległości z tytułu podatku od nieruchomości.
- Terminowe przygotowywanie, sporządzanie i przekazywanie do właściwych organów egzekucyjnych informacji o składnikach majątkowych zobowiązanego.
- Sporządzanie odpisu tytułu wykonawczego oraz wydawanie tzw. dalszego tytułu wykonawczego.
- Ścisła współpraca ze służbami finansowymi i egzekucyjnymi Urzędu Miasta, m.in. w zakresie realizacji tytułów wykonawczych skierowanych na drogę postępowania egzekucyjnego w administracji poprzez kierowanie zapytań o stopień realizacji tytułów wykonawczych.
- Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów „SOD” poprzez przyjmowanie korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej, sporządzanie dokumentów oraz zakładanie spraw zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt (JRWA).
- Monitorowanie zmian prawa finansowego, a w szczególności rozporządzenia i ustaw wymienionych w pkt.1 niniejszego zakresu zadań.
- Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika i/lub wynikających z przepisów prawa.
4. Warunki pracy na danym stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Rynek -Ratusz, parter, w pełnym wymiarze czasu pracy, w godz. 7.30 – 15.30, z przewagą wysiłku umysłowego, siedząca z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu maju 2014 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2%.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458) i podpisem.
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola
- dokument potwierdzający niepełnosprawność *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. windykacji i egzekucji administracyjnej podatku od nieruchomości w terminie do dnia 07 lipca 2014 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
* W przypadku osób niepełnosprawnych
Nazwa dokumentu: | Wydział Finansowo-Księgowy | Skrócony opis: | stanowisko ds. windykacji i egzekucji administracyjnej podatku od nieruchomości | Osoba, która wytworzyła informację: | Jolanta Początko | Osoba, która odpowiada za treść: | Anna Plewka | Osoba, która wprowadzała dane: | Jolanta Początko | Data wytworzenia informacji: | 2014-06-27 10:11:48 | Data udostępnienia informacji: | 2014-06-27 10:11:48 | Data ostatniej aktualizacji: | 2014-06-27 10:17:40 |
Wersja do wydruku...
|