URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA DWA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE
ds. ewidencji księgowej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Kserokopia dowodu osobistego
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe ekono-miczne o specjalności rachunkowość
|
Kserokopia dyplomu
|
f) staż pracy nie jest wymagany
|
X
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
a) znajomość przepisów ustawy o rachunkowości, ustawy o finan-sach publicznych, ustawy Ordyna-cja podatkowa, ustawy o utrzyma-niu czystości i porządku w gmi-nach, ustawy o samorządzie gmin-nym, KPA i Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
b) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel)
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
c) dyspozycyjność, zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, staranność, operatywność, samodzielność, odpowiedzialność, zdyscyplinowanie, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy Ordynacja podatkowa, ustawy o samorządzie gminnym, rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 października 2010 r. w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego, itp.
2. Przestrzeganie regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola oraz Kodeksu Etyki obowiązującego w Urzędzie Miasta Opola.
3. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
4. Obsługa systemu księgowego oraz obsługa innych programów komputerowych w związku z wykonywanymi zadaniami.
5. Prowadzenie w księgach rachunkowych, przy pomocy oprogramowania komputerowego, prawidłowej ewidencji wpłat, zwrotów, zaliczeń nadpłat i poleceń księgowania, zgodnie z obowiązującymi przepisami, klasyfikacją budżetową oraz wprowadzonymi procedurami. Przygotowywanie i segregowanie dokumentów księgowych, oznaczanie dokumentów co do sposobu ich ujęcia w księgach rachunkowych.
6. Kontrola terminowości wpłat, tj. regulowania należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
7. Terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak wystawianie wezwań, upomnień, tytułów wykonawczych.
8. Dokonywanie rozliczeń podatników z tytułu wpłat, nadpłat, zaległości.
9. Ustalenie na podstawie ewidencji księgowej danych potrzebnych do wydawania zaświadczeń o niezaleganiu lub stwierdzających stan zaległości.
10. Dekretowanie planu budżetowego i jego zmian w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
11. Uzgadnianie ewidencji księgowej przypisów i odpisów należności z rejestrami wymiarowymi ewidencji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Przekazywanie środków, tj. sporządzanie przelewów z rachunku bankowego opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
13. Terminowe przygotowywanie, sporządzanie i przekazywanie do właściwych adresatów przewidzianych prawem sprawozdań, informacji i analiz dotyczących poboru opłaty za gospodarowania odpadami komunalnymi.
14. Zamykanie okresów sprawozdawczych w księgach rachunkowych oraz wydruk i gromadzenie w zbiorze zestawień obrotów i sald z zamkniętych okresów sprawozdawczych.
15. Ścisła współpraca ze służbami finansowymi Urzędu Miasta, m.in. w zakresie uzgadniania prawidłowych sald rachunków bankowych, na które wpływają dochody za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz z pozostałymi Wydziałami Urzędu Miasta.
16. Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów „SOD” poprzez przyjmowanie korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej, sporządzanie dokumentów oraz zakładanie spraw zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt (JRWA).
17. Monitorowanie zmian prawa finansowego, a w szczególności rozporządzenia i ustaw wymienionych w pkt.1 niniejszego zakresu zadań.
18. Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
19. Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika i/lub wynikających z przepisów prawa lub doraźnej potrzeby związanej z funkcjonowaniem systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych.
4. Warunki pracy na danym stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Pl. Wolności, pierwsze piętro, w pełnym wymiarze czasu pracy, w godz. 7.30 – 15.30, z przewagą wysiłku umysłowego, lekka, siedząca z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu marcu 2013 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,27 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458) i podpisem.
c) list motywacyjny,
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola
e) dokument potwierdzający niepełnosprawność *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji księgowej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie do dnia 06 maja 2013 r.decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.