logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

 

 
 

URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
 
 ds. ochrony środowiska przed hałasem
 
1.
 
 
Wymagania niezbędne
 
 
Wymagane dokumenty
a) obywatelstwo polskie/kraju Unii Europejskiej i/lub innego państwa, którego obywatelom
na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudniania na terytorium RP*
Kserokopia dowodu osobistego
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
Oświadczenie
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
Oświadczenie
d) nieposzlakowana opinia
Oświadczenie
e) wykształcenie wyższe o kierunku: inżynieria środowiska, ochrona środowiska, geografia, akustyka, fizyka, elektronika, informatyka, geodezja
 
Kserokopia dyplomu lub świadectwa
 
2.
 
 
Wymagania dodatkowe
 
 
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
a)   Kursy i szkolenia specjalistyczne z zakresu ochrony środowiska przed hałasem, akustyki, systemów GIS
 Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
b)        b) Znajomość obsługi komputera w zakresie: MS Office, GIS, mapy cyfrowe, bazy danych i umiejętność obsługi oprogramowania
do obliczeń poziomu hałasu w środowisku np. Cadna A.
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
c)    Wskazany staż pracy w  administracji publicznej na stanowiskach związanych z zagadnieniami ochrony środowiska, ze szczególnym  uwzględnieniem ochrony przed hałasem
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
d)   Znajomość regulacji prawnych z zakresu: ustawy Prawo ochrony środowiska oraz rozporządzeń wykonawczych - dotyczących map akustycznych, programów ochrony środowiska przed hałasem, hałasu w środowisku; ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym; ustawy Prawo zamówień publicznych; ustawy
o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko; znajomość europejskich unormowań prawnych dotyczących oceny i kontroli poziomu hałasu w środowisku; ustawy o samorządzie gminnym; ustawy o samorządzie powiatowym; Statutu Miasta Opola; przepisów Kpa oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i  stosowania
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
e)   Znajomość topografii wszystkich osiedli miasta Opola, w  tym uwarunkowań akustycznych
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
f)     Umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
g)   Obowiązkowość, odpowiedzialność, umieję-tność pracy w zespole,  rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dyspozycyjność, kreatywność,  umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
h)   Samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, dobra pamięć
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
 
*Osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.
 
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1)      Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
2)      Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
3)      Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
4)      Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
5)      Przygotowywanie projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania wydziału.
6)      Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
7)      Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji swoich zadań.
8)      Prowadzenie spraw obronności kraju, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ochrony przeciwpożarowej i ochrony mienia w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami.
9)      Opracowywanie uwag i wniosków oraz przygotowywanie dokumentów niezbędnych do opiniowania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie ochrony środowiska przed hałasem, w odpowiedzi na wniosek Prezydenta lub wydziału opracowującego projekt mpzp.
10) Planowanie, wydatkowanie i rozliczanie środków finansowych przydzielonych w budżecie wydziału na ochronę środowiska przed hałasem i SIOŚ.
11) Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zgodnie ze stosownym Zarządzeniem Prezydenta Miasta, z zakresu swoich zadań.
12) Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań
na swoim stanowisku pracy.
13) Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
14) Udzielanie informacji publicznej oraz wprowadzanie i aktualizacja informacji zamieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej.
15) Zlecanie, nadzór, odbiory i rozliczanie prac związanych ze sporządzaniem i aktualizacją map akustycznych, zarządzanie mapami akustycznymi i Internetowym Portalem Mapy Akustycznej.
16) Opracowywanie analiz dotyczących klimatu akustycznego i map akustycznych i informowanie społeczeństwa.
17) Opracowanie wytycznych do przetargów i projektów umów na zadania związane z ochroną środowiska przed hałasem.
18) Zlecanie, nadzór, odbiory i rozliczanie prac związanych z opracowywaniem i aktualizacją programów ochrony środowiska przed hałasem wraz z przeprowadzaniem strategicznych ocen oddziaływania projektów tych programów na środowisko, w tym opracowywanie projektów uchwał Rady w tym zakresie i prezentacja materiałów.
19) Nadzór nad realizacją i sporządzanie sprawozdań z realizacji programów ochrony środowiska przed hałasem oraz sprawozdań z opracowanych map akustycznych.
20) Przygotowywanie materiałów w zakresie ochrony przed hałasem oraz systemu zarządzania środowiskiem do opracowywanych programów ochrony środowiska.
21) Nadzór nad wdrażaniem i pozyskiwaniem danych do Systemu Informacji o Środowisku, w ramach Systemu Informacji Przestrzennej Urzędu Miasta.
22) Podejmowanie działań w celu zapewnienia odpowiednich warunków akustycznych na terenach przeznaczonych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
23) Opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych mających wpływ na stan środowiska akustycznego, w przypadku wystąpienia takiej potrzeby.
24) Koordynacja, zlecanie, nadzór i odbiory prac związanych z wykonywaniem pomiarów i badań stanu środowiska akustycznego.
25) Analiza wykonywanych pomiarów hałasu w środowisku i wykonywanie raportów.
26) Realizacja programu monitoringu środowiska w zakresie hałasu.
27) Udział w wydawanych pozwoleniach zintegrowanych w zakresie emisji hałasu.
28) Opiniowanie programów ochrony środowiska w zakresie ochrony przed hałasem.
29) Współpraca z wydziałami/biurami oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ochrony środowiska przed hałasem i map akustycznych.
30) Opracowywanie propozycji określenia dopuszczalnych poziomów hałasu na podstawie faktycznego zagospodarowania i wykorzystywania terenu.
31) Prowadzenie postępowań oraz opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie ochrony przed hałasem, dotyczących:
·       dopuszczalnych poziomów hałasu,
·       nakładania na prowadzącego instalację lub użytkownika urządzenia obowiązku prowadzenia pomiarów emisji (hałas),
·       nakładania na zarządzającego drogą lub portem obowiązku prowadzenia w określonym czasie pomiarów poziomów substancji lub energii w środowisku w przypadku przekroczenia standardów jakości środowiska oraz obowiązku przedkładania wyników pomiarów,
·       nakładania obowiązku ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia oraz przywrócenia do stanu właściwego, dla podmiotów negatywnie oddziaływujących na środowisko,
·       zobowiązywania podmiotów prowadzących instalacje do sporządzania i przedkładania przeglądów ekologicznych,
·       nakazywania osobom fizycznym, eksploatującym instalacje w ramach zwykłego korzystania ze środowiska lub eksploatującym urządzenia, wykonanie czynności w celu ograniczenia ich negatywnego oddziaływania na środowisko,
·       wstrzymania użytkowania instalacji lub urządzenia w przypadku nie dostosowania się do ww. wymagań,
·       określenia wymagań w zakresie ochrony środowiska dotyczących eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia (tzw. eksploatacyjnych na emisję hałasu),
·       wstrzymania użytkowania instalacji w razie naruszenia warunków decyzji określającej wymagania dotyczące eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, prowadzonej przez osobę fizyczną.
32) Przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie ustanowienia ograniczeń co do czasu funkcjonowania instalacji lub korzystania z urządzeń, z których emitowany hałas może negatywnie oddziaływać na środowisko.
33) Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska przez podmioty gospodarcze i osoby fizyczne z terenu gminy (hałas).
34) Wnioskowanie do innych właściwych organów o przeprowadzenie kontroli w wypadku stwierdzenia naruszeń przepisów o ochronie środowiska.
35) Współdziałanie z Inspekcją Ochrony Środowiska w zakresie przestrzegania przepisów ochrony środowiska.
36) Prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach w swoim zakresie oraz udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Urzędu Miasta (w swoim zakresie).
37) Analiza i przedstawienie propozycji wdrażania systemów informatycznych (sprzęt i oprogramowanie) do prowadzenia bazy danych o środowisku i obsługi systemu.
38) Współpraca z Radami i Zarządami Dzielnic w zakresie realizacji powierzonych zadań.
39) Opracowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Opola w sprawie powoływania, zwoływania posiedzeń i przewodniczenie zespołom zadaniowym opracowującym dokumenty o charakterze programowym lub opiniującym w zakresie hałasu, przed przedstawieniem ich
do zatwierdzenia Prezydentowi.
40) Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
 
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, praca w godz. 730 – 1530, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt z klientami, codzienny kontakt telefoniczny, praca wymagająca dobrej ostrości wzroku.  
 
5. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta:
Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił 1,93%.
 
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia
1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458)
 i podpisem.
 c)         list motywacyjny,
 
d)        kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola.
 
 
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ochrony przed hałasem w terminie do dnia 16 listopada 2012 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
                       
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
            

Nazwa dokumentu: Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Skrócony opis: stanowisko ds. ochrony środowiska przed hałasem
Osoba, która wytworzyła informację: Joanna Parobecka
Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Rabiega
Osoba, która wprowadzała dane: Joanna Parobecka
Data wytworzenia informacji: 2012-11-05 12:44:41
Data udostępnienia informacji: 2012-11-05 12:44:41
Data ostatniej aktualizacji: 2012-11-05 12:59:30

Wersja do wydruku...

corner   corner