URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ochrony środowiska przed hałasem
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie/kraju Unii Europejskiej i/lub innego państwa, którego obywatelom
na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudniania na terytorium RP*
|
Kserokopia dowodu osobistego
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe o kierunku: inżynieria środowiska, ochrona środowiska, geografia, akustyka, fizyka, elektronika, informatyka, geodezja
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
a) Kursy i szkolenia specjalistyczne z zakresu ochrony środowiska przed hałasem, akustyki, systemów GIS
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
b) b) Znajomość obsługi komputera w zakresie: MS Office, GIS, mapy cyfrowe, bazy danych i umiejętność obsługi oprogramowania
do obliczeń poziomu hałasu w środowisku np. Cadna A.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
c) Wskazany staż pracy w administracji publicznej na stanowiskach związanych z zagadnieniami ochrony środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony przed hałasem
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
d) Znajomość regulacji prawnych z zakresu: ustawy Prawo ochrony środowiska oraz rozporządzeń wykonawczych - dotyczących map akustycznych, programów ochrony środowiska przed hałasem, hałasu w środowisku; ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym; ustawy Prawo zamówień publicznych; ustawy
o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko; znajomość europejskich unormowań prawnych dotyczących oceny i kontroli poziomu hałasu w środowisku; ustawy o samorządzie gminnym; ustawy o samorządzie powiatowym; Statutu Miasta Opola; przepisów Kpa oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
e) Znajomość topografii wszystkich osiedli miasta Opola, w tym uwarunkowań akustycznych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
f) Umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
g) Obowiązkowość, odpowiedzialność, umieję-tność pracy w zespole, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dyspozycyjność, kreatywność, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
h) Samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, dobra pamięć
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
*Osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
2) Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
3) Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
4) Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
5) Przygotowywanie projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania wydziału.
6) Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
7) Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji swoich zadań.
8) Prowadzenie spraw obronności kraju, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ochrony przeciwpożarowej i ochrony mienia w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami.
9) Opracowywanie uwag i wniosków oraz przygotowywanie dokumentów niezbędnych do opiniowania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie ochrony środowiska przed hałasem, w odpowiedzi na wniosek Prezydenta lub wydziału opracowującego projekt mpzp.
10) Planowanie, wydatkowanie i rozliczanie środków finansowych przydzielonych w budżecie wydziału na ochronę środowiska przed hałasem i SIOŚ.
11) Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zgodnie ze stosownym Zarządzeniem Prezydenta Miasta, z zakresu swoich zadań.
12) Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań
na swoim stanowisku pracy.
13) Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
14) Udzielanie informacji publicznej oraz wprowadzanie i aktualizacja informacji zamieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej.
15) Zlecanie, nadzór, odbiory i rozliczanie prac związanych ze sporządzaniem i aktualizacją map akustycznych, zarządzanie mapami akustycznymi i Internetowym Portalem Mapy Akustycznej.
16) Opracowywanie analiz dotyczących klimatu akustycznego i map akustycznych i informowanie społeczeństwa.
17) Opracowanie wytycznych do przetargów i projektów umów na zadania związane z ochroną środowiska przed hałasem.
18) Zlecanie, nadzór, odbiory i rozliczanie prac związanych z opracowywaniem i aktualizacją programów ochrony środowiska przed hałasem wraz z przeprowadzaniem strategicznych ocen oddziaływania projektów tych programów na środowisko, w tym opracowywanie projektów uchwał Rady w tym zakresie i prezentacja materiałów.
19) Nadzór nad realizacją i sporządzanie sprawozdań z realizacji programów ochrony środowiska przed hałasem oraz sprawozdań z opracowanych map akustycznych.
20) Przygotowywanie materiałów w zakresie ochrony przed hałasem oraz systemu zarządzania środowiskiem do opracowywanych programów ochrony środowiska.
21) Nadzór nad wdrażaniem i pozyskiwaniem danych do Systemu Informacji o Środowisku, w ramach Systemu Informacji Przestrzennej Urzędu Miasta.
22) Podejmowanie działań w celu zapewnienia odpowiednich warunków akustycznych na terenach przeznaczonych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
23) Opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych mających wpływ na stan środowiska akustycznego, w przypadku wystąpienia takiej potrzeby.
24) Koordynacja, zlecanie, nadzór i odbiory prac związanych z wykonywaniem pomiarów i badań stanu środowiska akustycznego.
25) Analiza wykonywanych pomiarów hałasu w środowisku i wykonywanie raportów.
26) Realizacja programu monitoringu środowiska w zakresie hałasu.
27) Udział w wydawanych pozwoleniach zintegrowanych w zakresie emisji hałasu.
28) Opiniowanie programów ochrony środowiska w zakresie ochrony przed hałasem.
29) Współpraca z wydziałami/biurami oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ochrony środowiska przed hałasem i map akustycznych.
30) Opracowywanie propozycji określenia dopuszczalnych poziomów hałasu na podstawie faktycznego zagospodarowania i wykorzystywania terenu.
31) Prowadzenie postępowań oraz opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie ochrony przed hałasem, dotyczących:
· dopuszczalnych poziomów hałasu,
· nakładania na prowadzącego instalację lub użytkownika urządzenia obowiązku prowadzenia pomiarów emisji (hałas),
· nakładania na zarządzającego drogą lub portem obowiązku prowadzenia w określonym czasie pomiarów poziomów substancji lub energii w środowisku w przypadku przekroczenia standardów jakości środowiska oraz obowiązku przedkładania wyników pomiarów,
· nakładania obowiązku ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia oraz przywrócenia do stanu właściwego, dla podmiotów negatywnie oddziaływujących na środowisko,
· zobowiązywania podmiotów prowadzących instalacje do sporządzania i przedkładania przeglądów ekologicznych,
· nakazywania osobom fizycznym, eksploatującym instalacje w ramach zwykłego korzystania ze środowiska lub eksploatującym urządzenia, wykonanie czynności w celu ograniczenia ich negatywnego oddziaływania na środowisko,
· wstrzymania użytkowania instalacji lub urządzenia w przypadku nie dostosowania się do ww. wymagań,
· określenia wymagań w zakresie ochrony środowiska dotyczących eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia (tzw. eksploatacyjnych na emisję hałasu),
· wstrzymania użytkowania instalacji w razie naruszenia warunków decyzji określającej wymagania dotyczące eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, prowadzonej przez osobę fizyczną.
32) Przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie ustanowienia ograniczeń co do czasu funkcjonowania instalacji lub korzystania z urządzeń, z których emitowany hałas może negatywnie oddziaływać na środowisko.
33) Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska przez podmioty gospodarcze i osoby fizyczne z terenu gminy (hałas).
34) Wnioskowanie do innych właściwych organów o przeprowadzenie kontroli w wypadku stwierdzenia naruszeń przepisów o ochronie środowiska.
35) Współdziałanie z Inspekcją Ochrony Środowiska w zakresie przestrzegania przepisów ochrony środowiska.
36) Prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach w swoim zakresie oraz udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Urzędu Miasta (w swoim zakresie).
37) Analiza i przedstawienie propozycji wdrażania systemów informatycznych (sprzęt i oprogramowanie) do prowadzenia bazy danych o środowisku i obsługi systemu.
38) Współpraca z Radami i Zarządami Dzielnic w zakresie realizacji powierzonych zadań.
39) Opracowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Opola w sprawie powoływania, zwoływania posiedzeń i przewodniczenie zespołom zadaniowym opracowującym dokumenty o charakterze programowym lub opiniującym w zakresie hałasu, przed przedstawieniem ich
do zatwierdzenia Prezydentowi.
40) Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, praca w godz. 730 – 1530, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt z klientami, codzienny kontakt telefoniczny, praca wymagająca dobrej ostrości wzroku.
5. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta:
Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił 1,93%.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia
1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458)
i podpisem.
c) list motywacyjny,
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola.
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ochrony przed hałasem w terminie do dnia 16 listopada 2012 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór .