logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
 
 
ds. gospodarki wodnej i rolnictwa
w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa
 
1.
 

 

 
Wymagania niezbędne
 
 
Wymagane dokumenty
a) obywatelstwo polskie
Kserokopia dowodu osobistego
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
Oświadczenie
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
Oświadczenie
d) nieposzlakowana opinia
Oświadczenie
e) wykształcenie wyższe preferowane techniczne o kierunku melioracje wodne, budownictwo wodne lub inżynieria sanitarna.
 
Kserokopia dyplomu lub świadectwa

 

 
2.
 

 

 
Wymagania dodatkowe
 
 
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
a)   Studia podyplomowe o kierunku prawo ochrony środowiska, kursy i szkolenia specjalistyczne.
 Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
b)   Wskazany staż pracy na stanowiskach związanych z zagadnieniami gospodarki wodnej i rolnictwa. Wskazane doświadczenie zawodowe w administracji publicznej, szczególnie na stanowiskach związanych z zagadnieniami rolnictwa, ochrony zwierząt, melioracji wodnych.
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
c)    Dobra znajomość przepisów z zakresu gospodarki wodnej, ochrony wód, żeglugi śródlądowej, rolnictwa, łowiectwa, ochrony zwierząt, ochrony roślin oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i  stosowania.
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
d)   Dobra znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
e)   Dobra znajomość topografii wszystkich osiedli miasta Opola, w tym uwarunkowań dotyczących gospodarki wodnej i rolnictwa.
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
f)     Umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
g)    Dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows i programy typu ArcView itp.))
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
h)   Wskazana znajomość sporządzania kosztorysów, szczególnie z zakresu melioracji wodnych.
 
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
i)      Obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dyspozycyjność, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów.
 
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
j)     Samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, dobra pamięć.
 
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

 

 
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
3.1   Zadania ogólne:
 
1)      Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
2)      Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
3)      Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
4)      Organizowanie wykonywania zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
5)      Przygotowywanie i realizacja przedsięwzięć i projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych.
6)      Przygotowywanie projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania wydziału.
7)      Załatwianie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej.
8)      Rozpatrywanie interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności oraz przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
9)      Rozpatrywanie skarg i wniosków mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
10)    Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji zadań wydziału.
11)    Prowadzenie spraw obronności kraju, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ochrony przeciwpożarowej i ochrony mienia w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami.
12)    Opracowywanie uwag i wniosków oraz przygotowywanie dokumentów niezbędnych do opiniowania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie gospodarki wodnej i rolnictwa, w odpowiedzi na wniosek Prezydenta lub wydziału opracowującego projekt mpzp.
13)    Opracowywanie opinii, wniosków i innych materiałów dotyczących inwestycji i remontów oraz zamówień publicznych i przetargów w zakresie właściwości rzeczowej wydziału dla potrzeb Wydziału Inwestycji Miejskich i Wydziału Administracyjno-Gospodarczego.
14)    Planowanie, wydatkowanie i rozliczanie środków finansowych przydzielonych wydziałowi w budżecie miasta.
15)    Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zgodnie ze stosownym Zarządzeniem Prezydenta Miasta, z zakresu zadań wydziału.
16)    Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu oraz z nadzorowaną jednostką organizacyjną.
17)    Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Wydziale.
18)    Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
19)    Udzielanie informacji publicznej oraz wprowadzanie i aktualizacja informacji zamieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej.
 
2) Zadania szczegółowe:
 
1)   Realizacja zadań związanych z utrzymywaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, znajdujących się na gruntach komunalnych (przeglądy urządzeń, zlecanie, nadzorowanie i odbiory prac oraz ich rozliczanie).
2)   Zatwierdzanie statutów spółek wodnych i nadzór nad nimi.
3)   Rejestracja sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb.
4)   Wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego, wydawanie kart społecznej straży rybackiej.
5)   Realizacja zadań wynikających z ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych.
6)   Realizacja zadań z zakresu ochrony zwierząt, w tym: współpraca z samorządem lekarsko-weterynaryjnym, Państwową Inspekcją Weterynaryjną oraz innymi instytucjami i organizacjami społecznymi.
7)   Prowadzenie postępowania w sprawie odebrania właścicielowi lub opiekunowi zwierząt niewłaściwie traktowanych i przekazywanie do schroniska lub pod opiekę innej osoby lub instytucji.
8)   Prowadzenie spraw bezdomnych zwierząt oraz nadzór nad schroniskiem dla zwierząt.
9)   Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części. 
10)    Wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne.
11)    Koordynacja i nadzór nad kontrolą obowiązkowego ubezpieczenia rolników i budynków.
12)    Orzekanie o przeniesieniu własności działki pod budynkami na rzecz właściciela tych budynków, z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego.
13)    Sporządzanie umów przekazania gospodarstwa rolnego w formie dzierżawy dla celów uzyskania uprawnień emerytalnych i rentowych.
14)    Ustalanie stażu pracy dla osób prowadzących gospodarstwo rolne lub pracy, w tym gospodarstwie przed dniem 01.07.1977 r.
15)    Potwierdzanie okresów pracy w gospodarstwie rolnym przed 01.01.1983 r.
16)    Przyjmowanie zawiadomień o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej zwierząt oraz niezwłoczne powiadamianie o tym organu Inspekcji Weterynaryjnej.
17)    Wyznaczanie rzeczoznawców do szacowania wartości rynkowej zwierząt.
18)    Polecenia dla organów Inspekcji Weterynaryjnej podjęcia działań zmierzających do usuwania zagrożeń bezpieczeństwa sanitarno-weterynaryjnego.
19)    Współpraca z Inspekcją Ochrony Roślin i Nasiennictwa w zakresie zgłaszania pojawiania się chorób, szkodników chwastów w uprawach polowych i nasadzeniach.
20)    Przygotowywanie poleceń wydawanych ww. Inspekcji podejmowania działań zmierzających do usuwania bezpośrednich zagrożeń fitosanitarnych.
21)    Współdziałanie z administracją rządową w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt.
22)    Realizacja zadań związanych ze znakowaniem obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt.
23)    Współpraca ze służbami weterynaryjnymi w zakresie zwalczania chorób zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej.
24)    Nadzór nad łowiectwem, w tym wydawanie zezwoleń i decyzji związanych z gospodarką łowiecką.
25)    Wydawanie zezwoleń na posiadanie, hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych i ich mieszańców.
26)    Opiniowanie rocznych planów łowieckich.
27)    Współpraca z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich i  nadleśniczymi Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.
28)    Przyjmowanie zawiadomień o dostrzeżonych objawach chorób zwierząt żyjących wolno.
29)    Opinie w przedmiocie wydzierżawiania obwodów łowieckich, wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych.
30)    Wydawanie zgody na odstąpienie od zakazu chwytania i przetrzymywania zwierzyny.
31)    Wydawanie decyzji o odłowie lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny.
32)    Zlecanie, nadzór, odbiory i rozliczanie prac realizowanych przez Wydział.
33)    Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
 
4.        Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29
      sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458).
 
c)         list motywacyjny,
 
d)        kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola
 
 
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. gospodarki wodnej i rolnictwa w terminie do dnia 12.10.2011 r. decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
           

Nazwa dokumentu: Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Skrócony opis: ds. gospodarki wodnej i rolnictwa
Osoba, która wytworzyła informację: Joanna Parobecka
Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Rabiega
Osoba, która wprowadzała dane: Joanna Parobecka
Data wytworzenia informacji: 2011-09-27 13:26:07
Data udostępnienia informacji: 2011-09-27 13:26:07
Data ostatniej aktualizacji: 2011-09-27 13:31:22

Wersja do wydruku...

corner   corner