OŚWIADCZENIE
o zapoznaniu się z ogólnym zakresem obowiązków i odpowiedzialności Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu oraz ustawowymi zakazami związanymi z zajmowaniem ww. stanowiska
Miejski Zarząd Dróg w Opolu jest jednostką organizacyjną Miasta Opola, działającą jako jednostka budżetowa. Terenem działania Zarządu Dróg jest Miasto Opole.
Podstawowym przedmiotem działalności Zarządu Dróg są sprawy z zakresu planowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych w granicach administracyjnych miasta Opola, obiektów inżynierskich położonych w ciągach tych dróg, wymienione w szczególności w art. 20 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz.115 ze zm.)
Przedmiotem działalności Zarządu Dróg objęte jest także planowanie, budowa, przebudowa, remont, utrzymanie i ochrona dróg wewnętrznych zlokalizowanych na terenie będącym własnością Miasta Opola oraz obiektów inżynierskich położonych w ciągach tych dróg.
Miejskim Zarządem Dróg kieruje dyrektor, który organizuje działalność Zarządu Dróg, odpowiada za całokształt jego działalności i reprezentuje go na zewnątrz.
Dyrektor zgodnie z regulaminem Organizacyjnym Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu zarządza majątkiem MZD, w zakresie określonym przepisami prawa oraz Statutem, a także sprawuje nadzór nad całokształtem jego działania, w tym w szczególności:
1) reprezentuje MZD i podejmuje decyzje w ramach udzielonych przez Prezydenta Miasta Opola
pełnomocnictw,
2) współdziała z administracją rządową, organami samorządowymi i innymi instytucjami w zakresie
realizacji zadań i celów realizowanych przez MZD.
W ramach funkcji zarządzania i nadzoru wykonuje między innymi następujące czynności :
a) zawiera i rozwiązuje umowy o pracę z pracownikami MZD,
b) przeprowadza zmiany organizacyjne, kierując się bieżącymi potrzebami i koniecznością
wykonywania nałożonych zadań,
c) kieruje bezpośrednio sprawami związanymi z rozwojem MZD, realizacją zadań statutowych oraz
realizacją zadań określanych przez Prezydenta Miasta Opola,
d) przeprowadza okresowe oceny działalności poszczególnych komórek organizacyjnych oraz
zatrudnionych pracowników,
e) nadzoruje przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów i postępowań mających na celu
wyłonienie wykonawców robót i usług, przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów prawa,
f) dysponuje funduszami i majątkiem MZD oraz czuwa nad jego prawidłowym i racjonalnym
wykorzystaniem,
g) bezpośrednio nadzoruje wykonywanie zadań przez Zastępcę Dyrektora, Dział Księgowo-
Finansowy, Dział Administracyjno – Gospodarczy i Kadr, Dział Strefy Płatnego Parkowania oraz
Pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach do spraw Planowania
i Sprawozdawczości oraz Audytora Wewnętrznego,
h) nadzoruje przestrzeganie Regulaminu Pracy,
i) zapewnia właściwą ochronę mienia i prawidłowość gospodarowania zasobami majątkowymi
Miejskiego Zarządu Dróg,
j) czuwa nad prawidłowym wykonywaniem zaleceń pokontrolnych ,
k) przyjmuje interesantów w ramach skarg i wniosków oraz nadzoruje ich właściwe rozpatrzenie.
Ustawowe zakazy, określone zostały min. w :
Art. 30. 1. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz.1458 ze zm.), który stanowi, że :
„Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, nie może wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy”, a także : Art. 4. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2006. Nr 216, poz. 1584 ze zm.), zgodnie z którym kierownik jednostki organizacyjnej gminy nie może :
1) być członkiem zarządów, rad nadzorczych lub komisji rewizyjnych spółek prawa handlowego;
2) być zatrudniony lub wykonywać innych zajęć w spółkach prawa handlowego, które mogłyby
wywołać podejrzenie o ich stronniczość lub interesowność;
3) być członkiem zarządów, rad nadzorczych lub komisji rewizyjnych spółdzielni, z wyjątkiem rad
nadzorczych spółdzielni mieszkaniowych;
4) być członkiem zarządów fundacji prowadzących działalność gospodarczą;
5) posiadać w spółkach prawa handlowego więcej niż 10 % akcji lub udziały przedstawiające
więcej niż 10 % kapitału zakładowego - w każdej z tych spółek;
6) prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami,
a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem
w prowadzeniu takiej działalności; nie dotyczy to działalności wytwórczej w rolnictwie w zakresie
produkcji roślinnej i zwierzęcej, w formie i zakresie gospodarstwa rodzinnego”
Zapoznałem(am) się z treścią powyższego oświadczenia
……. ……………………….
(data i podpis)