logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


OŚWIADCZENIE
 
o zapoznaniu się z ogólnym zakresem obowiązków i odpowiedzialności Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu oraz ustawowymi zakazami związanymi z  zajmowaniem  ww.  stanowiska
 
 
Miejski Zarząd Dróg w Opolu jest jednostką organizacyjną Miasta Opola, działającą jako jednostka budżetowa. Terenem działania Zarządu Dróg jest Miasto Opole.
Podstawowym przedmiotem działalności Zarządu Dróg są sprawy z zakresu planowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych w granicach administracyjnych miasta Opola, obiektów inżynierskich położonych          w ciągach tych dróg, wymienione w szczególności w art. 20 ustawy z dnia 21 marca 1985 r.  o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz.115 ze zm.)
Przedmiotem działalności Zarządu Dróg objęte jest także planowanie, budowa, przebudowa, remont, utrzymanie i ochrona dróg wewnętrznych zlokalizowanych na terenie będącym własnością Miasta Opola oraz obiektów inżynierskich położonych w ciągach tych dróg.
Miejskim Zarządem Dróg kieruje dyrektor, który organizuje działalność Zarządu Dróg,  odpowiada za całokształt jego działalności i reprezentuje go na zewnątrz. 
Dyrektor zgodnie z regulaminem Organizacyjnym Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu zarządza majątkiem MZD, w zakresie określonym przepisami prawa oraz Statutem, a także sprawuje nadzór nad całokształtem jego działania, w tym w szczególności:
1) reprezentuje MZD i podejmuje decyzje w ramach udzielonych przez Prezydenta Miasta Opola
    pełnomocnictw,
2) współdziała z administracją rządową, organami samorządowymi i innymi instytucjami w zakresie
    realizacji zadań i celów realizowanych przez MZD.
 
 
W ramach funkcji zarządzania i nadzoru wykonuje między innymi następujące czynności :
 
a) zawiera i rozwiązuje umowy o pracę z pracownikami MZD,
b) przeprowadza zmiany organizacyjne, kierując się bieżącymi potrzebami i koniecznością
    wykonywania nałożonych zadań,
c) kieruje bezpośrednio sprawami związanymi z rozwojem MZD, realizacją zadań statutowych oraz
   realizacją zadań określanych przez Prezydenta Miasta Opola,
d) przeprowadza okresowe oceny działalności poszczególnych komórek organizacyjnych oraz
    zatrudnionych pracowników,
e) nadzoruje przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów i postępowań mających na celu
    wyłonienie wykonawców robót i usług, przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów prawa,
f)  dysponuje funduszami i majątkiem MZD oraz czuwa nad jego prawidłowym i racjonalnym
    wykorzystaniem,
g) bezpośrednio nadzoruje wykonywanie zadań przez Zastępcę Dyrektora, Dział Księgowo-
    Finansowy, Dział Administracyjno – Gospodarczy i Kadr, Dział Strefy Płatnego Parkowania oraz
    Pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach do spraw Planowania
    i Sprawozdawczości oraz Audytora Wewnętrznego,
h) nadzoruje przestrzeganie Regulaminu Pracy,
i)  zapewnia właściwą ochronę mienia i prawidłowość gospodarowania zasobami majątkowymi
    Miejskiego Zarządu Dróg,
j)  czuwa nad prawidłowym wykonywaniem zaleceń pokontrolnych ,
k) przyjmuje interesantów w ramach skarg i wniosków oraz nadzoruje ich właściwe rozpatrzenie.
 
 
 
 
Ustawowe zakazy, określone zostały min. w :
 
Art. 30. 1. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz.1458 ze zm.), który stanowi, że :
„Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, nie może wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy”, a także w :   Art. 4. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2006. Nr 216, poz. 1584 ze zm.), zgodnie z którym kierownik jednostki organizacyjnej gminy nie może :                                                                                                                                            
1) być członkiem zarządów, rad nadzorczych lub komisji rewizyjnych spółek prawa handlowego; 
2) być zatrudniony lub wykonywać innych zajęć w spółkach prawa handlowego, które mogłyby
    wywołać podejrzenie o ich stronniczość lub interesowność; 
3) być członkiem zarządów, rad nadzorczych lub komisji rewizyjnych spółdzielni, z wyjątkiem rad
    nadzorczych spółdzielni mieszkaniowych; 
4) być członkiem zarządów fundacji prowadzących działalność gospodarczą; 
5) posiadać w spółkach prawa handlowego więcej niż 10 % akcji lub udziały przedstawiające
    więcej niż 10 % kapitału zakładowego - w każdej z tych spółek; 
6) prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami,
    a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem
    w prowadzeniu takiej działalności; nie dotyczy to działalności wytwórczej w rolnictwie w zakresie
    produkcji roślinnej i zwierzęcej, w formie i zakresie gospodarstwa rodzinnego”  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zapoznałem(am) się z treścią powyższego oświadczenia
 
 
                    ……. ……………………….
                             (data i podpis)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Nazwa dokumentu: oświadczenie o zapoznaniu się z ogólnym zakresem obowiązków i odpowiedzialności dyrektora MZD w Opolu oraz z ustawowymi zakazami związanymi z zajmowaniem ww. stanowiska
Osoba, która wytworzyła informację: Joanna Parobecka
Osoba, która odpowiada za treść: Joanna Parobecka
Osoba, która wprowadzała dane: Joanna Parobecka
Data wytworzenia informacji: 2011-05-16 13:32:40
Data udostępnienia informacji: 2011-05-16 13:32:40
Data ostatniej aktualizacji: 2011-05-16 13:48:48

Wersja do wydruku...

corner   corner