logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


ZARZĄDZENIE NR OR.I–0151– 556 /07
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 13 listopada 2007 r.
 
 
W sprawie systemu pozyskiwania i indywidualnej obsługi inwestorów
w Urzędzie Miasta Opola
                                                 
Na podstawie §5 pkt 7 Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr OR.I-0152-94/2006 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola (z późn. zm.) -zarządzam, co następuje:  
 
Rozdział I
Postanowienia ogólne
 
§1
System pozyskiwania i indywidualnej obsługi inwestorów w Urzędzie Miasta Opola zwany dalej "systemem obsługi inwestorów" obejmuje następujące procesy:
a)      tworzenie profesjonalnej oferty inwestycyjnej,
b)      pozyskiwanie inwestorów,
c)      indywidualną obsługę inwestorów.
 
§2
Jednostkami wchodzącymi w skład system obsługi inwestorów w Urzędzie Miasta Opola są:
a)      Wydział Gospodarki i Promocji Miasta (GiPM),
b)      Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa (UAB),
c)      Biuro Urbanistyczne (BU),
d)      Wydział Gospodarki Nieruchomościami Geodezji i Kartografii (GNGiK),
e)      Wydział Inżynierii Miejskiej (Inż. M),
f)        Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa (OŚR),
g)      Wydział Inwestycji Miejskich (IM).
 
 
Rozdział II
Tworzenie profesjonalnej oferty inwestycyjnej
 
§3
1.      W Urzędzie Miasta Opola tworzy się międzywydziałowy zespół do spraw poszerzenia oferty inwestycyjnej miasta zwany dalej "zespołem". W skład zespołu wchodzą przedstawiciele: GiPM, UAB, BU, GNGiK, Inż. M, OŚR, IM.
2.      Koordynatorem prac zespołu jest Naczelnik GiPM.
3.      Do zadań zespołu do spraw poszerzenia oferty inwestycyjnej miasta należy w szczególności:
a)      dokonywanie analizy zasobów gminy pod kątem ich przeznaczenia pod cele inwestycji prorozwojowych,
b)      analiza danych dotyczących wybranych lokalizacji, które będą podstawą tworzenia profesjonalnych ofert inwestycyjnych,
 
c)      składanie wniosków do tworzonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wieloletniego programu inwestycyjnego celem zapewnienia wzrostu potencjału inwestycyjnego miasta,
d)      formułowanie wniosków w sprawie zakupów przez gminę nieruchomości celem ich przygotowania pod inwestycje oraz dalszej odsprzedaży,
e)      harmonizacja prac Urzędu Miasta związanych z poszerzeniem oferty inwestycyjnej,
f)        omawianie bieżących spraw związanych z przedstawianiem oferty miasta poszczególnym inwestorom.
3.      Posiedzenia zespołu zwołuje Naczelnik GiPM.
4.      W członkami zespołu są:
a)      Tomasz Klonowski – GiPM,
b)      Jerzy Świczewski – UAB,
c)      Małgorzata Maśko – Horyza – BU,
d)      Piotr Boda – GNGiK,
e)      Anna Gawlik – GNGiK,
f)        Dariusz Kudryński – Inż. M,
g)      Violetta Ciesielczuk – OŚR,
h)      Bożena Bożanowska – IM,
5.      W uzasadnionych przypadkach w spotkaniu zespołu uczestniczą naczelnicy wydziałów wskazanych w ust.1.
6.      Ze spotkania zespołu sporządzana jest przez osobę zatrudnioną na stanowisku ds. obsługi inwestorów w GiPM notatka, która jest niezwłocznie przesyłana na adresy e-mail członków zespołu.
 
 §4
1.      W wyniku analiz prowadzonych przez zespół oraz GiPM osoba zatrudniona na stanowisku ds. obsługi inwestorów we współpracy z koordynatorami obsługi inwestorów, o których mowa w §8 tworzy projekt podstawowej oferty inwestycyjnej dotyczącej danej lokalizacji zwany dalej "projektem oferty".
2.      Na projekt oferty składają się następujące elementy:
a)      nazwa lokalizacji,
b)      powierzchnia,
c)      numery działek,
d)      właściciel/ właściciele/ struktura własności,
e)      przeznaczenie w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, lub w przypadku braku mpzp w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Opola,
f)        obecne użytkowanie,
g)      budynki i zabudowania na terenie w tym:
-         powierzchnia,
-         kubatura,
h)      połączenie transportowe w tym:
-         droga dojazdowa do terenu (rodzaj drogi i jej szerokość),
-         odległość do drogi krajowej i autostrady,
-         odległość do najbliższej bocznicy kolejowej,
-         odległość do najbliższego lotniska,
i)        opis infrastruktury w tym:
-         energia elektryczna (odległość przyłącza do granicy terenu),
-         gaz (odległość przyłącza do granicy terenu),
-         woda (odległość przyłącza do granicy terenu),
-         kanalizacja (odległość przyłącza do granicy terenu),
-         odprowadzenie wód deszczowych,
j)        informacje dodatkowe (np. ograniczenia środowiskowe i budowlane, przeszkody naziemne i podziemne),
k)      osoba do kontaktu (imię, nazwisko, wydział, stanowisko, e-mail, telefon, język),
l)        zdjęcie,
m)    mapka sytuacyjna,
3.      Projekt oferty przesyłany jest na adres e-mail koordynatorów obsługi inwestorów.
4.      Koordynatorzy obsługi inwestorów w ciągu 7 dni zgłaszają swoje uwagi lub akceptują projekt oferty.
5.      Po zaakceptowaniu projektu oferty przez koordynatorów obsługi inwestorów jest on przedstawiany do akceptacji Zastępcy Prezydenta Miasta nadzorującego GiPM.
6.      Po zaakceptowaniu projektu oferty przez Zastępcę Prezydenta Miasta staje się on ofertą podstawową, która jest umieszczana na stronie internetowej miasta.
 
§5
1.      Osoba zatrudniona w GiPM na stanowisku ds. obsługi inwestorów prowadzi dla każdej oferty inwestycyjnej osobną teczkę zwaną dalej "teczką oferty".
2.      W skład teczki oferty wchodzi karta oferty opracowana według wzoru określonego w załączniku nr 1 do zarządzenia oraz dokumenty określone w załączniku nr 2 do zarządzenia.
3.      Za dostarczenie do GiPM informacji zawartych w karcie oferty oraz dokumentów określonych w załączniku numer 2 do zarządzenia odpowiedzialne są wydziały wymienione w wyżej wskazanych załącznikach.
4.      GiPM sporządza ofertę nieruchomości, która oprócz najważniejszych danych wymienionych w karcie oferty oraz danych zawartych w dokumentach, o których mowa w załączniku nr 2 do zarządzenia zawiera także: dane geograficzne (położenie), dane demograficzne, dane dotyczące komunikacji, dane dotyczące rynku pracy, dane dotyczące szkolnictwa w tym wyższego, dane dotyczące jakości infrastruktury miasta, dane dotyczące jakości życia, fotografie, mapki poglądowe z naniesioną infrastrukturą, dane dotyczące cen poszczególnych mediów itp.
 
 
Rozdział III
Pozyskiwanie inwestorów
 
§6
1.      Pozyskiwaniem inwestorów zajmuje się GiPM.
2.      Do działań związanych z pozyskiwaniem inwestorów zalicza się między innymi:
a)      działania promocyjne (kampanie promocyjne, ogłoszenia w prasie, spoty telewizyjne itp.),
b)      marketing bezpośredni,
c)      udział w targach,
d)      udział w konferencjach,
e)      udział w misjach gospodarczych,
f)        inne działania zawarte w planie pracy GiPM.
 
Rozdział IV
Indywidualna obsługa inwestorów
 
§7
1.      Indywidualną obsługą inwestorów w Urzędzie Miasta zajmuje się osoba zatrudniona w GiPM na stanowisku ds. obsługi inwestorów oraz koordynatorzy obsługi inwestorów w poszczególnych wydziałach merytorycznych.
2.      Do indywidualnej obsługi inwestorów kwalifikuje się przedsiębiorcę zamierzającego realizować w na terenie gminy Opole inwestycję, w wyniku której powstanie na terenie gminy co najmniej 30 nowych miejsc pracy, lub której wartość przekracza 5 mln EUR.
3.      Do indywidualnej obsługi może zostać zakwalifikowany przedsiębiorca, który nie spełnia kryteriów wskazanych w ust. 2 jeśli zamierza realizować na terenie gminy przedsięwzięcie związane z nowoczesnymi technologiami (w szczególności z branży elektronicznej, biotechnologicznej, informatycznej, telekomunikacyjnej) lub jeśli realizacja inwestycji może mieć szczególne znaczenie dla rozwoju miasta.
 
§8
1.      W wydziałach wskazanych w §2 powołuje się koordynatorów obsługi inwestorów, którzy są odpowiedzialni za sprawną obsługę inwestorów w zakresie spraw załatwianych w danym wydziale (w ścisłej współpracy z osobą zatrudnioną w GiPM na stanowisku ds. obsługi inwestora), bieżące informowanie o stanie załatwiania sprawy osoby zatrudnionej w GiPM na stanowisku ds. obsługi inwestorów oraz bieżące indywidualne kontakty z inwestorem.
2.      Koordynatorami obsługi inwestora są:
a)      Jerzy Świczewski – UAB,
b)      Anna Caputa – BU,
c)      Piotr Boda i Anna Gawlik – GNGiK,
d)      Dariusz Kudryński – Inż. M,
e)      Violetta Ciesielczuk – OŚR,
f)        Bożena Bożanowska – IM.
 
§9
1.      Z pierwszego spotkania, rozmowy, lub kontaktu z inwestorem osoba zatrudniona w GiPM na stanowisku ds. obsługi inwestorów sporządza notatkę według wzoru określonego w załączniku nr 3 do zarządzenia.
2.      Na podstawie danych zawartych w notatce naczelnik GiPM podejmuje decyzję o zakwalifikowaniu inwestora do indywidualnej obsługi robiąc na notatce odpowiednią adnotację.
3.      Osoba zatrudniona w GiPM na stanowisku ds. obsługi inwestorów powiadamia poprzez e-mail koordynatorów obsługi inwestorów w poszczególnych wydziałach o zakwalifikowaniu danego inwestora do indywidualnej obsługi.
 
§10
1.      Dla każdego inwestora, który został zakwalifikowany do indywidualnej obsługi osoba zatrudniona w GiPM na stanowisku ds. obsługi inwestorów zakłada i prowadzi kartę inwestora według wzoru określonego w załączniku nr 3 do zarządzenia.
2.      Karta inwestora przechowywana jest razem z wszelkimi dokumentami dotyczącymi inwestora (dotyczy dokumentów znajdujących się w posiadaniu GiPM) w osobnej teczce prowadzonej w GiPM.
 
§11
1.      W każdy ostatni dzień tygodnia osoba zatrudniona w GiPM na stanowisku ds. obsługi inwestora, po uzyskaniu odpowiednich informacji od koordynatorów obsługi inwestorów w wydziałach merytorycznych przesyła w formie elektronicznej (plik MS Excel) raport o stanie spraw związanych z indywidualną obsługą inwestorów naczelnikowi GiPM.
2.      Wzór raportu stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia.
 
§12
Dla inwestorów spełniających kryteria obsługi indywidualnej, z którymi pierwszy kontakt nastąpił w okresie od 01.01.2007r. do wejścia w życie zarządzenia zakłada się karty inwestorów, prowadzi dokumentację oraz sporządza raporty o stanie spraw na zasadach określonych w niniejszym zarządzeniu.
 
§13
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński

Nazwa dokumentu: z dnia 13 listopada 2007 r.
Skrócony opis: W sprawie systemu pozyskiwania i indywidualnej obsługi inwestorów w Urzędzie Miasta Opola
Podmiot udostępniający: Wydział Gospodarki i Promocji Miasta
Osoba, która wprowadzała dane: Magdalena Guła
Data wytworzenia informacji: 2007-11-14 12:28:13
Data udostępnienia informacji: 2007-11-14 12:28:13
Data ostatniej aktualizacji: 2007-11-15 15:31:09

Wersja do wydruku...

corner   corner