logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 15
w Opolu

Szkoła Podstawowa nr 15 w Opolu jest szkołą publiczną.

  • Siedziba szkoły znajduje się w Opolu przy ul. Małopolskiej 20.

  • Organem prowadzącym jest Miasto Opole, a organem nadzoru pedagogicznego Opolski Kurator Oświaty.

  • Szkoła jest jednostką budżetową.

1. Organizacja

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Opolu jest szkołą sześcioletnią.

  • Realizuje kształcenie zintegrowane w pierwszym etapie edukacyjnym obejmującym klasy I-III oraz kształcenie w blokach przedmiotowych, z zastosowaniem ścieżek edukacyjnych w drugim etapie edukacyjnym obejmującym klasy IV-VI, zakończonym zewnętrznym sprawdzianem.

Podstawę organizacji pracy Szkoły stanowią:

a) arkusz organizacji Szkoły,

b) szkolny plan nauczania,

c) tygodniowy rozkład zajęć.

  • Podstawową jednostką organizacyjną Szkoły jest oddział. Oddziały są dzielone na grupy na zajęciach z języka obcego, informatyki i wychowania fizycznego.

  • Podstawową formą pracy Szkoły są zajęcia edukacyjne prowadzone w systemie klasowo – lekcyjnym.

  • W miarę posiadanych środków Szkoła organizuje dodatkowe zajęcia edukacyjne w formie kół i zespołów zainteresowań.

  • Szkoła prowadzi działalność innowacyjną.

  • Szkoła zapewnia możliwość korzystania z biblioteki, świetlicy, stołówki, gabinetu pielęgniarki szkolnej, e) kortów tenisowych, sal gimnastycznych, pracowni terapii pedagogicznej, sali gimnastyki korekcyjnej.

  • Od roku szkolnego 2002/2003 w szkole tworzy się klasy integracyjne.

  • Religia jako szkolne zajęcia edukacyjne nieobowiązkowe jest prowadzona dla uczniów, których rodzice (prawni opiekunowie) sobie tego życzą.

2. Przedmiot działania, kompetencje

  • Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie, koncentrując się na prowadzeniu działalności dydaktycznej, wychowawczej oraz opiekuńczej.

  • Szkoła stwarza warunki do komplementarnego rozwoju uczniów, uwzględniając ich indywidualne zainteresowania i potrzeby, ich możliwości psychofizyczne.

  • Szkoła zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania.

  • Szkoła przeprowadza rekrutację uczniów w oparciu o zasadę powszechnej dostępności.

  • Szkoła realizuje programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego.

  • Szkoła posiada Wewnątrzszkolny System Oceniania oparty o ustalone przez MENiS zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów.

  • Szkoła realizuje własny program wychowawczy uchwalony przez Radę Pedagogiczną po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.

  • Szkoła sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości placówki podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych, pozalekcyjnych, wycieczek szkolnych oraz innych zajęć, których jest organizatorem.

  • Wykonywanie zadań opiekuńczych polega w szczególności na:

  1. ścisłym respektowaniu obowiązujących w szkołach ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny,

  2. sprawowaniu w formach indywidualnych opieki nad potrzebującymi uczniami.

3. Organy i osoby

Organami Szkoły są:

  • Dyrektor

  • Rada Pedagogiczna

  • Samorząd Uczniowski

  • Rada Rodziców.

1. Do zadań Dyrektora należy planowanie, organizowanie, kierowanie i nadzorowanie pracy Szkoły. Dyrektor w szczególności zabiega o stworzenie optymalnych warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Szkoły.

W zakresie spraw bezpośrednio związanych z działalnością podstawową Szkoły:

  1. przedkładanie Radzie Pedagogicznej do zatwierdzenia wyników klasyfikacji i promocji uczniów,

  2. podejmowanie decyzji w sprawach realizacji obowiązku szkolnego, przyjmowania uczniów do Szkoły, przenoszenia ich do innych klas lub oddziałów,

  3. występowanie do Kuratora Oświaty z wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej szkoły,

  4. sprawowanie nadzoru pedagogicznego na zasadach określonych w odrębnych przepisach,

  5. realizowanie zadań związanych z oceną pracy nauczycieli oraz opieką nad nauczycielami rozpoczynającymi pracę w zawodzie, określonych w odrębnych przepisach,

  6. realizowanie zadań związanych z awansem zawodowym nauczycieli określonym w odrębnych przepisach,

  7. organizowanie warunków dla prawidłowej realizacji Konwencji o Prawach Dziecka,

  8. organizowanie doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej.

W zakresie spraw organizacyjnych:

  1. opracowanie arkusza organizacji Szkoły,

  2. przygotowywanie projektów planów pracy Szkoły,

  3. ustalenie tygodniowego rozkładu zajęć edukacyjnych.

W zakresie spraw finansowych:

  1. opracowywanie planu finansowego Szkoły,

  2. przedstawienie projektu planu finansowego do zaopiniowania Radzie Pedagogicznej,

  3. realizowanie planu finansowego, w szczególności poprzez dysponowanie określonymi w nim środkami, stosownie do przepisów określających zasady gospodarki finansowej szkół.

W zakresie spraw administracyjno – gospodarczych oraz biurowych:

  1. organizacja prawidłowej działalności administracyjno – gospodarczej Szkoły,

  2. organizowanie wyposażenia Szkoły w środki edukacyjne i sprzęt szkolny,

  3. organizowanie i nadzorowanie kancelarii Szkoły,

  4. nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentów przez nauczycieli oraz prawidłowego wykorzystania druków szkolnych,

  5. organizowanie przeglądu technicznego obiektów szkolnych oraz prac konserwacyjno – remontowych,

  6. organizowanie okresowych inwentaryzacji majątku szkolnego.

W zakresie spraw porządkowych, bhp i podobnych:

  1. zapewnienie odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,

  2. egzekwowanie przestrzegania przez uczniów i pracowników ustalonego w Szkole porządku oraz dbałości o czystość i estetykę Szkoły,

  3. wykonywanie zadań dotyczących planowania obronnego, obrony cywilnej i powszechnej samoobrony.

  • Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Szkole nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami.

  • Dyrektor jest przedstawicielem Szkoły na zewnątrz oraz – w sprawach wynikających z ustawy – organem prowadzącym postępowanie administracyjne w rozumieniu Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

  • Dyrektor jest Przewodniczącym Rady Pedagogicznej.

2. Kompetencje Rady Pedagogicznej:

Kompetencje stanowiące:

  1. zatwierdzanie planu pracy Szkoły,

  2. zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,

  3. podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w Szkole,

  4. ustalanie organizacji wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli Szkoły,

  5. uchwalanie i nowelizowanie Regulaminu swojej działalności.

3. Kompetencje Rady Rodziców:

  1. występowanie do innych organów Szkoły z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw Szkoły,

  2. współudział w opracowaniu programu wychowawczego szkoły,

  3. współpraca i udzielanie pomocy Samorządowi Uczniowskiemu,

  4. działanie na rzecz stałej poprawy bazy szkolnej,

  5. działania zmierzające do pełnej integracji Szkoły ze środowiskiem lokalnym.

4. Kompetencje Samorządu Uczniowskiego:

- Samorząd Uczniowski może przedstawić Radzie Pedagogicznej i Dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach Szkoły, a w szczególności dotyczących takich podstawowych praw uczniów, jak:

  1. prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,

  2. prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu,

  3. prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania zainteresowań,

  4. prawo do redagowania i wydawania gazety szkolnej,

  5. prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły,

  6. prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu Uczniowskiego,

  7. prawo opiniowania programu wychowawczego Szkoły.

Działające w szkole organy wzajemnie informują się o podstawowych kierunkach planowanej i prowadzonej działalności.

4. Struktura własnościowa

Nieruchomość zabudowana oznaczona jako działka nr 17/20 z karty mapy 1 – obręb Kolonia Gosławicka położona w Opolu przy ul. Małopolskiej 20, zapisana w księdze wieczystej Nr KW 16337 stanowi własność Gminy Opole.

Nieruchomość została oddana w trwały zarząd Publicznej Szkole Podstawowej Nr 15 na czas nieoznaczony, z przeznaczeniem na cele statutowe szkoły.

5. Majątek

Majątek szkoły stanowią:

  • środki trwałe: budynki, budowle, maszyny, urządzenia, narzędzia i wyposażenie oraz wartości niematerialne i prawne,

  • pozostałe środki trwałe w używaniu,

  • zbiory biblioteczne.

Nazwa dokumentu: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Opolu
Podmiot udostępniający: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Opolu
Osoba, która wytworzyła informację: Dyrektor szkoły: Teresa Zalewska
Osoba, która odpowiada za treść: Dyrektor szkoły: Teresa Zalewska
Osoba, która wprowadzała dane: Alina Pawlicka-Mamczura
Data wytworzenia informacji: 2003-06-27 11:12:28
Data udostępnienia informacji: 2003-06-27 11:12:28
Data ostatniej aktualizacji: 2004-07-19 18:41:01

Wersja do wydruku...

corner   corner