|
Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 15 w Opolu
Szkoła Podstawowa nr 15 w Opolu jest szkołą publiczną.
-
Siedziba szkoły znajduje się w Opolu przy ul. Małopolskiej 20.
-
Organem prowadzącym jest Miasto Opole, a organem nadzoru pedagogicznego Opolski Kurator Oświaty.
-
Szkoła jest jednostką budżetową.
1. Organizacja
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Opolu jest szkołą sześcioletnią.
-
Realizuje kształcenie zintegrowane w pierwszym etapie edukacyjnym obejmującym klasy I-III oraz kształcenie w blokach przedmiotowych, z zastosowaniem ścieżek edukacyjnych w drugim etapie edukacyjnym obejmującym klasy IV-VI, zakończonym zewnętrznym sprawdzianem.
Podstawę organizacji pracy Szkoły stanowią:
a) arkusz organizacji Szkoły,
b) szkolny plan nauczania,
c) tygodniowy rozkład zajęć.
-
Podstawową jednostką organizacyjną Szkoły jest oddział. Oddziały są dzielone na grupy na zajęciach z języka obcego, informatyki i wychowania fizycznego.
-
Podstawową formą pracy Szkoły są zajęcia edukacyjne prowadzone w systemie klasowo – lekcyjnym.
-
W miarę posiadanych środków Szkoła organizuje dodatkowe zajęcia edukacyjne w formie kół i zespołów zainteresowań.
-
Szkoła prowadzi działalność innowacyjną.
-
Szkoła zapewnia możliwość korzystania z biblioteki, świetlicy, stołówki, gabinetu pielęgniarki szkolnej, e) kortów tenisowych, sal gimnastycznych, pracowni terapii pedagogicznej, sali gimnastyki korekcyjnej.
-
Od roku szkolnego 2002/2003 w szkole tworzy się klasy integracyjne.
-
Religia jako szkolne zajęcia edukacyjne nieobowiązkowe jest prowadzona dla uczniów, których rodzice (prawni opiekunowie) sobie tego życzą.
2. Przedmiot działania, kompetencje
-
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie, koncentrując się na prowadzeniu działalności dydaktycznej, wychowawczej oraz opiekuńczej.
-
Szkoła stwarza warunki do komplementarnego rozwoju uczniów, uwzględniając ich indywidualne zainteresowania i potrzeby, ich możliwości psychofizyczne.
-
Szkoła zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania.
-
Szkoła przeprowadza rekrutację uczniów w oparciu o zasadę powszechnej dostępności.
-
Szkoła realizuje programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego.
-
Szkoła posiada Wewnątrzszkolny System Oceniania oparty o ustalone przez MENiS zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów.
-
Szkoła realizuje własny program wychowawczy uchwalony przez Radę Pedagogiczną po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.
-
Szkoła sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości placówki podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych, pozalekcyjnych, wycieczek szkolnych oraz innych zajęć, których jest organizatorem.
-
Wykonywanie zadań opiekuńczych polega w szczególności na:
-
ścisłym respektowaniu obowiązujących w szkołach ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny,
-
sprawowaniu w formach indywidualnych opieki nad potrzebującymi uczniami.
3. Organy i osoby
Organami Szkoły są:
-
Dyrektor
-
Rada Pedagogiczna
-
Samorząd Uczniowski
-
Rada Rodziców.
1. Do zadań Dyrektora należy planowanie, organizowanie, kierowanie i nadzorowanie pracy Szkoły. Dyrektor w szczególności zabiega o stworzenie optymalnych warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Szkoły.
W zakresie spraw bezpośrednio związanych z działalnością podstawową Szkoły:
-
przedkładanie Radzie Pedagogicznej do zatwierdzenia wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
-
podejmowanie decyzji w sprawach realizacji obowiązku szkolnego, przyjmowania uczniów do Szkoły, przenoszenia ich do innych klas lub oddziałów,
-
występowanie do Kuratora Oświaty z wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej szkoły,
-
sprawowanie nadzoru pedagogicznego na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
-
realizowanie zadań związanych z oceną pracy nauczycieli oraz opieką nad nauczycielami rozpoczynającymi pracę w zawodzie, określonych w odrębnych przepisach,
-
realizowanie zadań związanych z awansem zawodowym nauczycieli określonym w odrębnych przepisach,
-
organizowanie warunków dla prawidłowej realizacji Konwencji o Prawach Dziecka,
-
organizowanie doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej.
W zakresie spraw organizacyjnych:
-
opracowanie arkusza organizacji Szkoły,
-
przygotowywanie projektów planów pracy Szkoły,
-
ustalenie tygodniowego rozkładu zajęć edukacyjnych.
W zakresie spraw finansowych:
-
opracowywanie planu finansowego Szkoły,
-
przedstawienie projektu planu finansowego do zaopiniowania Radzie Pedagogicznej,
-
realizowanie planu finansowego, w szczególności poprzez dysponowanie określonymi w nim środkami, stosownie do przepisów określających zasady gospodarki finansowej szkół.
W zakresie spraw administracyjno – gospodarczych oraz biurowych:
-
organizacja prawidłowej działalności administracyjno – gospodarczej Szkoły,
-
organizowanie wyposażenia Szkoły w środki edukacyjne i sprzęt szkolny,
-
organizowanie i nadzorowanie kancelarii Szkoły,
-
nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentów przez nauczycieli oraz prawidłowego wykorzystania druków szkolnych,
-
organizowanie przeglądu technicznego obiektów szkolnych oraz prac konserwacyjno – remontowych,
-
organizowanie okresowych inwentaryzacji majątku szkolnego.
W zakresie spraw porządkowych, bhp i podobnych:
-
zapewnienie odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
egzekwowanie przestrzegania przez uczniów i pracowników ustalonego w Szkole porządku oraz dbałości o czystość i estetykę Szkoły,
-
wykonywanie zadań dotyczących planowania obronnego, obrony cywilnej i powszechnej samoobrony.
-
Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Szkole nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami.
-
Dyrektor jest przedstawicielem Szkoły na zewnątrz oraz – w sprawach wynikających z ustawy – organem prowadzącym postępowanie administracyjne w rozumieniu Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
-
Dyrektor jest Przewodniczącym Rady Pedagogicznej.
2. Kompetencje Rady Pedagogicznej:
Kompetencje stanowiące:
-
zatwierdzanie planu pracy Szkoły,
-
zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
-
podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w Szkole,
-
ustalanie organizacji wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli Szkoły,
-
uchwalanie i nowelizowanie Regulaminu swojej działalności.
3. Kompetencje Rady Rodziców:
-
występowanie do innych organów Szkoły z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw Szkoły,
-
współudział w opracowaniu programu wychowawczego szkoły,
-
współpraca i udzielanie pomocy Samorządowi Uczniowskiemu,
-
działanie na rzecz stałej poprawy bazy szkolnej,
-
działania zmierzające do pełnej integracji Szkoły ze środowiskiem lokalnym.
4. Kompetencje Samorządu Uczniowskiego:
- Samorząd Uczniowski może przedstawić Radzie Pedagogicznej i Dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach Szkoły, a w szczególności dotyczących takich podstawowych praw uczniów, jak:
-
prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,
-
prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu,
-
prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania zainteresowań,
-
prawo do redagowania i wydawania gazety szkolnej,
-
prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły,
-
prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu Uczniowskiego,
-
prawo opiniowania programu wychowawczego Szkoły.
Działające w szkole organy wzajemnie informują się o podstawowych kierunkach planowanej i prowadzonej działalności.
4. Struktura własnościowa
Nieruchomość zabudowana oznaczona jako działka nr 17/20 z karty mapy 1 – obręb Kolonia Gosławicka położona w Opolu przy ul. Małopolskiej 20, zapisana w księdze wieczystej Nr KW 16337 stanowi własność Gminy Opole.
Nieruchomość została oddana w trwały zarząd Publicznej Szkole Podstawowej Nr 15 na czas nieoznaczony, z przeznaczeniem na cele statutowe szkoły.
5. Majątek
Majątek szkoły stanowią:
-
środki trwałe: budynki, budowle, maszyny, urządzenia, narzędzia i wyposażenie oraz wartości niematerialne i prawne,
-
pozostałe środki trwałe w używaniu,
-
zbiory biblioteczne.
Nazwa dokumentu: | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Opolu | Podmiot udostępniający: | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Opolu | Osoba, która wytworzyła informację: | Dyrektor szkoły: Teresa Zalewska | Osoba, która odpowiada za treść: | Dyrektor szkoły: Teresa Zalewska | Osoba, która wprowadzała dane: | Alina Pawlicka-Mamczura | Data wytworzenia informacji: | 2003-06-27 11:12:28 | Data udostępnienia informacji: | 2003-06-27 11:12:28 | Data ostatniej aktualizacji: | 2004-07-19 18:41:01 |
Wersja do wydruku...
|