INFORMACJA
dotycząca przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków
w Urzędzie Miasta Opola w I półroczu 2004 roku
W Urzędzie Miasta Opola sprawy związane z organizacją załatwiania skarg i wniosków oraz nadzorem terminowości ich załatwiania prowadzone są przez Wydział Organizacyjny, który prowadzi również centralny rejestr skarg i wniosków.
Miejskie jednostki organizacyjne prowadzą własne rejestry skargowe.
W I półroczu 2004 r. w centralnym rejestrze skarg zarejestrowano ogółem 85 skarg. Z ogólnej liczby skarg:
– 12 załatwiono pozytywnie,
– 12 załatwiono częściowo pozytywnie,
– 57 załatwiono negatywnie,
– 3 przekazano według właściwości do załatwienia innym jednostkom,
– 1 pozostaje w trakcie załatwiania (zawieszone postępowanie skargowe).
Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu – rozpatrzył łącznie 42 skargi, które po prze-prowadzonym postępowaniu wyjaśniającym uznano za:
– 8 skarg za uzasadnione,
– 8 skarg za częściowo uzasadnione,
– 25 skarg za nieuzasadnione,
– 1 skarga pozostaje w trakcie rozpatrywania.
Skargi uzasadnione dotyczyły:
– dewastacji pobocza ul. Partyzanckiej,
– niewłaściwego sposobu załatwienia sprawy przez Wydział Budżetu,
– sposobu udzielania pomocy przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu,
– łamania procedur administracyjnych przez Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa,
– niewłaściwego i przewlekłego załatwiania sprawy przez Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa (3 skargi),
– nieudzielenia odpowiedzi na pismo złożone w Referacie Nieruchomości Skarbu Państwa.
Skargi częściowo uzasadnione dotyczyły:
– niewłaściwego sposobu załatwienia sprawy przez Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa (2 skargi),
– nieprzydzielenia mieszkania z zasobów komunalnych (2 skargi),
– wymeldowania z mieszkania,
– braku odpowiedzi na składane podanie o wykup działki,
– sposobu prowadzenia remontu lokalu mieszkalnego,
– likwidacji skupu złomu zlokalizowanego przy ul. Rejtana.
Skargi nieuzasadnione dotyczyły między innymi:
– braku odpowiedzi na złożone pisma, niestosownego zachowania się pracownicy sekretariatu, przewlekłego sposobu załatwiania sprawy, stanu uregulowania własności budynku mieszkalnego, odmowy przydzielenia lokalu mieszkalnego, wyceny mieszkania, funkcjonowania tymczasowej myjni samochodowej przy ul. 1 Maja i Katowickiej, zamiany lokalu użytkowego, remontów lokali mieszkalnych, zmiany organizacji ruchu na ul. 1 Maja i Reymonta, uciążliwej działalności lokalu użytkowego położonego przy ul. Piastowskiej, funkcjonowania i realizowania zadań przez Wydział Oświaty, funkcjonowania Targowiska