logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 
 
 
 
 
CENTRUM OBSŁUGI ADMINISTRACYJNEJ PLACÓWEK OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZYCH
W OPOLU
 
 
 
 
 
 
1.   Informacje o jednostce:
 
-        Nazwa jednostki: Centrum Obsługi Administracyjnej Placówek Opiekuńczo –
Wychowawczych w Opolu
-        Adres: ul. Dambonia 3, 45 – 861 Opole
-        Nr telefonu:  77 47 44 160
-        Tel./ fax :      77 47 45 445
-        E – mail:      poopole@op.pl
-        Adres strony www: www.poopole.republika.pl
-        Dyrektor: mgr Agnieszka Kasper
-        Główny księgowy: Stanisława Domaradzka
-        Odpowiedzialny za treść: mgr Marek Menzfeld
     
 
 
2.    Status prawny
 
Jednostka działa na podstawie Uchwały nr XXXIV / 525 /12 Rady Miasta Opola z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie reorganizacji Zespołu Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w Opolu, utworzenia jednostki organizacyjnej Miasta Opola pod nazwą Placówka Opiekuńczo - Wychowawcza „Nasz Dom” w Opolu oraz utworzenia jednostki organizacyjnej Miasta Opola pod nazwą Centrum Obsługi Administracyjnej Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych w Opolu.
 
 
 
3. Regulaminy
 
-        Regulamin organizacyjny Centrum Obsługi Administracyjnej Placówek Opiekuńczo –Wychowawczych w Opolu
-        Regulamin Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej „ Dom Dziecka” w Opolu
-        Regulamin Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej „Nasz Dom” w Opolu
 
 
 
 
 
4. Przedmiot działania i kompetencje
 
         Centrum Obsługi Administracyjnej Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w Opolu jest jednostką organizacyjną prowadzoną w formie jednostki budżetowej. Zapewnia obsługę ekonomiczno – administracyjną i organizacyjną Placówki opiekuńczo – wychowawczej „Dom Dziecka” i   Placówki opiekuńczo – wychowawczej „ Nasz Dom”.
Placówki opiekuńczo – wychowawcze „Dom Dziecka” i „Nasz Dom” realizują zadania instytucjonalnej pieczy zastępczej w zakresie:
 
-        opieki nad dzieckiem i rodziną – objęcie opieką dzieci częściowo lub całkowicie pozbawione opieki rodzicielskiej, dla których nie znaleziono rodzinnej opieki zastępczej.
-        objęcie opieką dzieci zaniedbane środowiskowo oraz pracę z rodziną biologiczną tych dzieci.
-        zapewnienie dzieciom opieki całodobowej i wychowania oraz zaspakajania ich niezbędnych potrzeb.
-        realizuje przygotowany we współpracy z asystentem rodziny plan pomocy dziecku.
-        zapewnienie dzieciom kształcenia, wyrównywania opóźnień rozwojowych i szkolnych.
-        zapewnienia korzystania z przysługujących świadczeń zdrowotnych.
-        podejmowanie działań w celu powrotu dziecka do rodziny naturalnej.
-        organizowania dla wychowanków placówek odpowiednich form opieki w środowisku.
                  w placówce mogą przebywać dzieci niepełnosprawne, jeśli nie ma uzasadnionych              
                   przeciwwskazań.
      
5.    Przyjmowanie i załatwianie spraw
 
 - dyrektor w sprawie skarg i wniosków : czwartek w godz. 10.00 – 12.00
      -  miejsce przyjmowania interesantów: sekretariat
      - dni i godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku 7.30 – 15.30
 
 Sprawy przyjmowane są w formie ustnej i pisemnej. Pisma rejestrowane są w księdze   kancelaryjnej, a odpowiedzi w sprawach pisemnych przesyłane są pocztą do adresata lub wręczane 
osobiście za potwierdzeniem w księdze kancelaryjnej. Sprawy załatwiane są zgodnie z trybem                
i w terminach określonych przez KPA.
 
6. Majątek: 
 
Środki trwałe brutto: 1 174 616, 01
 
Pozostałe środki trwałe: 437 685, 53     
 
7. Budżet
 
Budżet Centrum Obsługi Administracyjnej Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych                     w Opolu
 
Plan „Dom Dziecka”   2 535,300
Plan „Nasz Dom”           431 600
 
Ogółem:                        2 966,900
 
 8. Kontrole
 
Wykaz kontroli przeprowadzonych w Zespole Placówek Opiekuńczo -Wychowawczych w Opolu w 2012r.
 

Lp.
Instytucja
Termin kontroli
Przedmiot
kontroli
Zalecenia
1.
Sąd Okręgowy w Opolu
2.01.2012r. - protokół
(21.11.2012r. -kontrola)
 
przestrzeganie praw wychowanków
brak zaleceń
2.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Wydział Kontroli Płatników Składek           w Opolu
 
14.05 – 28.05.2012 r.
z zakresu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych
brak zaleceń
3.
Opolski Urząd Wojewódzki
Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia
 
11.06 - 18.06.2012r.
ocena dokumentacji wychowanków,
przestrzeganie praw dziecka
 
brak zaleceń
4.
Państwowa Inspekcja Pracy
 
24.07 – 30.07.2012r.
przyznawania zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
brak zaleceń
5.
Opolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny
20.09.2012 r.
higiena żywności, żywienia i przedmiotów użytku
brak zaleceń

 

Nazwa dokumentu: Centrum Obsługi Administracyjnej Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych w Opolu
Osoba, która wytworzyła informację: Marek Menzfeld
Osoba, która odpowiada za treść: Marek Menzfeld
Osoba, która wprowadzała dane: Marek Menzfeld
Data wytworzenia informacji: 2009-05-24 12:40:00
Data udostępnienia informacji: 2009-05-24 12:40:00
Data ostatniej aktualizacji: 2013-05-15 10:52:06

Wersja do wydruku...

corner   corner