|
Załącznik do Zarządzenia
Nr OR.I-0152- 21/2004
Prezydenta Miasta Opola
z dnia 2 czerwca 2004 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIASTA OPOLA
(tekst jednolity)
uwzględniający zmiany wprowadzone zarządzeniami Prezydenta Miasta Opola:
-
Nr OR.II-0152-22/2003 z dnia 10 września 2003 r. w sprawie zmiany w regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Opola,
-
Nr OR.II-0152-38/2003 z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola,
-
Nr OR.I-0152-10/2004 z dnia 27 lutego 2004 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola,
-
Nr OR.I-0152-20/2004 z dnia 2 czerwca 2004 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
Opole, czerwiec 2004 r.
SPIS TREŚCI
I. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
III. ZADANIA WSPÓLNE WYDZIAŁÓW
IV. ZADANIA WYDZIAŁÓW:
-
Biuro Rady Miasta
-
Organizacyjny
-
ds. Europejskich i Planowania Rozwoju
-
Kontroli Wewnętrznej i Audytu
-
Budżetu
-
Finansowo–Księgowy
-
Biuro Projektu ISPA
-
Gospodarki i Promocji Miasta
-
Inwestycji Miejskich
-
Urbanistyki, Architektury i Budownictwa
-
Biuro Urbanistyczne
-
Gospodarki Nieruchomościami, Geodezji i Kartografii
-
Inżynierii Miejskiej
-
Ochrony Środowiska i Rolnictwa
-
Komunikacji
-
Spraw Obywatelskich
-
Oświaty
-
Kultury, Sportu i Turystyki
-
Administracyjno-Gospodarczy
-
Urząd Stanu Cywilnego
-
Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych
-
Biuro Spraw Międzynarodowych
-
Lokalowy
-
Polityki Społecznej
-
Referat Informatyki
-
Referat Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości
-
Referat Nieruchomości Skarbu Państwa
-
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
-
Asystent Prezydenta
-
Rzecznik Prasowy Prezydenta
-
Miejski Rzecznik Konsumentów
V. ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI
VI. WYKONYWANIE ZADAŃ WYNIKAJĄCYCH Z AKTÓW PRAWNYCH
VII. ORGANIZACJA NARAD
VIII. PLANOWANIE PRACY
IX. ZAŁATWIANIE INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
I. Postanowienia wstępne
§ 1
Regulamin Organizacyjny zwany dalej Regulaminem określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Miasta Opola.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
-
Mieście - rozumie się przez to gminę OPOLE oraz miasto na prawach powiatu.
-
Radzie - rozumie się przez to Radę Miasta OPOLA.
-
Prezydencie - rozumie się przez to Prezydenta Miasta OPOLA.
-
Urzędzie - rozumie się przez to Urząd Miasta Opola.
-
Wydziale - rozumie się przez to również wymienioną w Regulaminie samodzielną jednostkę organizacyjną, dla której ustalono inną nazwę.
-
Naczelniku Wydziału - rozumie się przez to również kierownika samodzielnej jednostki organizacyjnej Urzędu, dla której ustalono inną nazwę.
-
Bezpośrednim przełożonym - rozumie się przez to naczelnika wydziału i inne wyższe stanowiska kierownicze.
-
Szkole - rozumie się przez to publiczną szkołę podstawową, gimnazjum lub szkołę ponadgimnazjalną, prowadzone przez miasto Opole.
II. Postanowienia ogólne
§ 3
-
Prezydent jest organem wykonawczym gminy, sprawuje funkcję organu wykonawczego miasta na prawach powiatu, kieruje bieżącymi sprawami miasta i reprezentuje je na zewnątrz.
2. Urząd realizuje zadania:
-
własne gminy i miasta na prawach powiatu,
-
z zakresu administracji rządowej zlecone ustawami,
-
powierzone na podstawie porozumień zawartych z jednostkami samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej,
-
wynikające z ustaw szczególnych.
§ 4
-
Pracą Urzędu kieruje Prezydent.
-
Wykonując wyznaczone przez Prezydenta zadania, Zastępcy Prezydenta zapewniają w powierzonym im zakresie kompleksowe rozwiązywanie problemów wynikających z zadań miasta i kontrolują działalność wydziałów oraz miejskich jednostek organizacyjnych realizujących te zadania.
-
Sekretarz Miasta zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu oraz prowadzi inne powierzone sprawy miasta w zakresie ustalonym przez Prezydenta.
-
Skarbnik Miasta organizuje i nadzoruje opracowanie projektu budżetu i zapewnia prawidłową jego realizację. Czuwa nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej.
-
Prezydent realizuje swoje zadania również za pośrednictwem pełnomocników: ds. Ochrony Informacji Niejawnych i ds. Realizacji Projektu ISPA (MAO).
-
Podział nadzoru nad wydziałami Urzędu, Prezydent określa w drodze zarządzenia.
§ 5
Do zadań Prezydenta jako kierownika Urzędu należy:
-
zapewnienie realizacji zadań Urzędu określonych Regulaminem Organizacyjnym,
-
dokonywanie podziału zadań, kompetencji i odpowiedzialności między swych Zastępców, Sekretarza i Skarbnika Miasta, koordynowanie ich działalności i przy ich pomocy nadzorowanie i kierowanie pracą naczelników wydziałów,
-
realizacja zadań polityki kadrowej, dbanie o należyty dobór pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji,
-
zapewnienie wykonania zadań wynikających z aktów prawnych,
-
zapewnienie skutecznej kontroli realizacji ustalonych zadań i przestrzegania przepisów prawa,
-
rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między naczelnikami wydziałów,
-
wydawanie przepisów prawnych kierownictwa wewnętrznego (regulaminy, instrukcje, wytyczne, zarządzenia wewnętrzne),
-
organizacja i zapewnienie funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta.
§ 6
-
Do zadań Sekretarza Miasta w szczególności należy:
-
zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu,
-
nadzorowanie organizacji pracy Urzędu,
-
zapewnienie we współdziałaniu z Biurem Rady Miasta, przygotowania materiałów wnoszonych pod obrady Rady,
-
zapewnienie merytorycznej i administracyjnej obsługi Prezydenta,
-
zapewnienie prawidłowej realizacji uchwał Rady i zarządzeń Prezydenta,
-
nadzorowanie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym skarg i wniosków,
-
przyjmowanie ustnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy,
-
koordynowanie prac związanych z wyborami,
-
wykonywanie innych czynności powierzonych przez Prezydenta.
2. Do zadań Skarbnika Miasta w szczególności należy:
-
przygotowanie materiałów do projektu budżetu,
-
prowadzenie gospodarki finansowej miasta polegającej zwłaszcza na wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi i zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez miasto,
-
analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji miasta,
-
dokonywanie kontroli wewnętrznych i zewnętrznych w zakresie kontroli finansowej, ustalanie obiegu dokumentów finansowych,
-
prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający ochronę mienia będącego w posiadaniu miasta oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie,
-
udzielanie kontrasygnaty oraz informowanie Rady o odmowie złożenia kontrasygnaty,
-
ścisła współpraca z Pełnomocnikiem ds. Realizacji Projektu ISPA (MAO) w zakresie spraw finansowo-księgowych związanych z realizacją Projektu pn.
Nazwa dokumentu: | Regulamin Organizacyjny Urzędu | Podmiot udostępniający: | Wydział organizacyjny | Osoba, która wprowadzała dane: | Grzegorz Marcjasz | Data wytworzenia informacji: | 2003-06-19 09:36:44 | Data udostępnienia informacji: | 2003-06-19 09:36:44 | Data ostatniej aktualizacji: | 2004-06-15 13:09:15 |
Wersja do wydruku...
|